/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bagbro til Peugeot
Fra : Pammie
Vist : 1948 gange
100 point
Dato : 16-03-06 20:09

Hej
Har i nogen ide om, hvad en bagbro til en Peugeot sedan 90', 1,6 benzin koster? Enten en brugt eller en ny? Og kan det svare sig, at sætte en brugt i? Jeg har problemer med, at den bremser skævt, på baghjulene (de ekser).... Den venstre bøsning på bagbroen er osse defekt, men det skulle være vanskeligt, at skifte den?? Og er det overhovedet nok?
Håber i kan hjælpe?!
Mvh Pammie

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 16-03-06 20:25

Hej.

Jeg købte en brugt sænket bagbro til en 306ér. Pris 800 kr. Så mon ikk priser er i det område?
Mener at have hørt en renoveret koster 3000-4000 kr.
Prøv www.dba.dk, eller ring til en hugger

Mercerpigen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-03-06 22:21

Selv om du skifter bagbro så vil den ikke bremse lige. , Jeg ville tjekke ud hvorfor den ikke bremser lige og få det lavet. Mener du kan købe et rep set med nye bøssinger til bagbroen.
alimak

Accepteret svar
Fra : kiso

Modtaget 100 point
Dato : 17-03-06 10:37

At baghjulene ekser har ikke nødvendigvis noget med bagbroen at gøre. Det kan være fælgene der er slået skæve. Prøv at sætte nogle andre, midlertidige på du ved er iorden og så se om den stadig har problemet. Dette kan også forsage en del af din skævbremsning ved hastighed. Tromler, bakker og bremsecylindre er selvfølgelig oplagte steder at tjekke, samt tjekke at der ikke er nedsat støddæmperfunktion bagi.

Godkendelse af svar
Fra : Pammie

Dato : 17-03-06 12:35

Tak for svaret kiso.
Håber vi får rettet fejlen i weekenden.
Mvh Pammie

Kommentar
Fra : Pammie

Dato : 17-03-06 12:36

Også tak til Mercerpigen og Alimak