/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Rødt kryds i browser
Fra : zxcvbnm1
Vist : 3385 gange
50 point
Dato : 16-03-06 17:49

Jeg kan ikke se fx videoklip i min browser. Til gengæld får jeg et pænt rødt kryds i øverste venstre hjørne af det vindue, hvor filmen skulle have kørt. Det gør sig blandt andet gældende på www.tv2east.dk, når jeg ønsker at se nyheder.
Kan nogen hjælpe.
mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 16-03-06 18:04

Hvilken browser bruger du?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 16-03-06 18:09

Hej, det lyder som noget codec-fnidder. Du kan downloade codec-pack her:

http://www.codec-download.com/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 16-03-06 18:11

Jeg bruger IE - den seneste udgave med opdatering.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-06 18:18

Rødt kryds plejer at betyde : Filen eksisterer ikke på angivne URL

Hvilket på dansk skal 'oversættes' som : Webmaster er et FJOLS !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 16-03-06 18:25

Til MOLOKYLE: Det har du sikkert ret i, men i mit tilfælde er det ikke kun en website, hvor problemet optræder men alle. Derfor tror jeg vi kan lade webmasteren gå fri i denne sammenhæng

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 18:27

Windows XP - SP2 har en sikkerhedsfunktion der via farvekoder fortæller hvor sikker en side er. Kommer den med et RØDT kryds, betyder det at sikkerheden er lav. Du kan også få et GULT kryds og et GRØNT. Det er al sammen et resultat af at du har tilladt Windows at vurdere sikkerheden på de sider du ønsker at downloade eller se. Fjern denne overvågning/sikkerhed, så kan du se alt. Men bemærk at du så også risikerer at åbne sider der er fyldt med snavs.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-06 19:31

den skal afspilles i windows media player - hvad der også står

virker fint her - bortset fra synkroniseringen er a h til

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-06 22:25

Det er vel ikke bare din browser der er overmæt med cookies:
Funktioner/internetindstillinger/slet cookies
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 16-03-06 22:38

Til pallebhansen: Jeg har slettet alle cookies.
Til miritdk: Når jeg klikker på linket til en udsendelse, sker der ingen ting - Windows Media Player åbner heller ikke.
mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 22:45

Det beviser bare at jeg har ret. Det har intet at gøre med cookies o.s.v. Læs min tidligere kommentar. AJ

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 16-03-06 22:48

Har nu installeret Windows Media Player 10. Nu virker det fint med nyhederne fra TV2ØST - bortset fra synkroniseringen som også miritdk opdagede . Til gengæld får jeg kun lyden, når jeg afspiller følgende: http://www.slagelsefh.dk/index.php?id=1464 video.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 22:50

Jeg sender den gerne igen: Læs den denne gang:

Windows XP - SP2 har en sikkerhedsfunktion der via farvekoder fortæller hvor sikker en side er. Kommer den med et RØDT kryds, betyder det at sikkerheden er lav. Du kan også få et GULT kryds og et GRØNT. Det er al sammen et resultat af at du har tilladt Windows at vurdere sikkerheden på de sider du ønsker at downloade eller se. Fjern denne overvågning/sikkerhed, så kan du se alt. Men bemærk at du så også risikerer at åbne sider der er fyldt med snavs.

Hilsen AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 23:00

Dit link er forkert. Giver ikke hverken video eller lyd. KUN en forside. Prøv igen.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 16-03-06 23:11

Til arne.jakobsen: Linket er OK - har lige pastet det manuelt ind i adresselinien. Videosekvensen bliver også afspillet men uden billede. Lyden er OK.
mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 23:15

OK - Prøver lige igen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 23:21

Nu har du jo vist 2 link's - Det du brokker dig over er det første. Du har så senere vist er andet link. Det har jeg IKKE prøvet. Hvilket link ER det du har problemer med? Send det NU - Så kan vi checke det.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 16-03-06 23:26

Det første link til TV2EAST er OK nu, men jeg har stadig problemer med dette link:
http://www.slagelsefh.dk/index.php?id=1464, hvor jeg kun har lyddelen med og intet billede.

Jeg forstår i øvrigt ikke din tidligere besked om farvekoderne. Jeg har mig bekendt ikke ændret på noget i indstillingerne for IE.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-06 23:50

Hos mig fortæller Windows at der skal tillades følgende:
Citat
This site might require the following ad-on: Windows Media Player Core from 'Microsoft Corporation.' Click here to allow the control to run...

Altså; er det dine sikkerhedsindstillinger der er for 'strenge', hvis ikke du får denne meddelelse i en 'alert' linie øverst i browservinduet i IE

Prøv at sætte dine sikkehedsindstillinger til default/standard.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 17-03-06 00:00

Til MOLOKYLE: Problemet med det røde kryds er sådan set løst. Der kommer nu både lyd og billede fra den hjemmeside der var problemer med (www.tv2east.dk) - selvom synkroniseringen ikke har det så godt, men det har andre også bemærket, så fejlen ligger nok ikke hos mig. Til gengæld er der nu problemer med at få billede på videoen fra denne hjemmeside: http://www.slagelsefh.dk/index.php?id=1464. Her kommer lyden fint igennem men altså ikke billedet.

Jeg har i øvrigt sat sikkerhedsindstillingerne til standard.

mvh
René

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-06 01:55

Du skal have Microsoft DirectX9 instaleret for at kunne se video fra de sider du nævner: http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx og muligvis også DirectShow SHN filter: http://www.rit.edu/~cxp6014/Download.html

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 25 point
Dato : 17-03-06 02:18

Nej, DU har ikke gjort noget. Men det er jo netop det, der er det gode ved Windows. Systemet opgraderer dit system helt automatisk, så en gang imellem oplever du noget nyt. Du skal så bare være glad for de nye ting. Du vidste IKKE at systemet sikrede dig imod snavs. Men det gør det. Det gørr det ved at vise dig farvekoder: Som du selv har oplevet: Et rødt kryds. Du KAN gå ind i sikkerheds-centret og lave om på det. Men tænk dig godt om først.

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 17-03-06 07:46

Til o.v.n.: Jeg har installeret Directx i den seneste udgave.
Til arne.jakobsen: Jeg har svært ved at se, at en website som www.tv2east.dk skulle være "farlig" i relation til videoklip. Årsagen må være en anden.
mvh
zxcvbnm1

Kommentar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 17-03-06 09:05

Så er problemet løst. Jeg ved ikke helt, hvad der var fejlen, men efter en opdatering af drivere og en refresh af min skærm kører det hele fint igen. Tak for hjælpen allesammen. Jeg smider et par points til arne.jakobsen.

Godkendelse af svar
Fra : zxcvbnm1

Dato : 17-03-06 09:06

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-06 09:09

http://www.slagelsefh.dk/index.php?id=1464 virker fint her

http://www.tv2east.dk/ virker også fint her

molo har ret vedr sikkerheds indstillingerne for så vidt - jeg bestemmer selv derfor harjeg nok mindre sikkerhed når jeg afprøver diverse ting - altså står jeg på brugerdefineret niveau

læg mærke til at begge steder kan man klikke på afspiller for at aktivere og se.

hos tv øst kommer der besked nedenfor om at se i windows medie player - hvad jeg gjorde igår - men ikke idag.

så ja - det kan udemærket være sikkerheds indstillingerne