/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formatering
Fra : kj
Vist : 488 gange
200 point
Dato : 16-03-06 12:19

Jeg har købt ny HD og vil gerne formatere den.
Problemet er at jeg ikke kan se den i Windows stifinger. Den er synlig i BIOS og i denne computer, men fdisk, kan jeg ikke se den io stifinder. Jeg har fdisk kommandoen liggende på diskette fra tidligere(Win98). Men nu kører jeg Win2000Proof. og når jeg vil starte fdisk er meldingen
"forkert DOS version". Hvad gør jeg!.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-03-06 12:29

Hejsa

I Win Xp højreklik på "denne computer" >>administrer>>diskhåndtering>>
højreklik på den nye disk >>opret ny >>følg guiden

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 210 point
Dato : 16-03-06 12:29

Hej, du downloader en boot disk her:

http://www.bootdisk.com/

Så er du kørende

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 16-03-06 12:48

Tak for svaret lawitt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-06 12:49

Hvis du stadig er i tvivl så kan du se her hvordan du gør http://tips.bsjh.dk/diskhaandtering/ men husk du skal først oprette ny partition.

//bentjuul

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-03-06 13:34

Lawitt... var det ikke en lidt besværlig måde??