/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Valg af bærebar
Fra : gossip
Vist : 1121 gange
150 point
Dato : 15-03-06 23:23

Overvejer pt. 2 modeller fra Dell
9400 og 6400. Nogen der har erfaring med disse?

Gossip

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-03-06 23:52

Hej, ja jeg ville helt klart vælge 9400 for god pris/ydelse med mindre du går efter en lille let bærbar for det er den eneste rigtige fordel 6400 har:

http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/inspn?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&~ck=bb

9400 er nedsat med 1300 kr resten af ugen så den koster det samme som 6400...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 16-03-06 07:28

Sørg for at uanset hvilken bærbar du vælger, skal det være med en mobil processor - ellers er pointen med en bærbar gået fløjten.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : Willi1980

Dato : 16-03-06 12:27

Dell ville jeg skam ikke vælge Nok hellere HP eller Lenovo

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 16-03-06 19:47

Gossip

Som erfaren supporter må jeg sige at Dell er noget opreklameret p.i.s.
Lenovo, det er dem der har købt IBM's mærke og dermed maskiner, der får du kvalitet for pengene, for er der nogen der kan lave dette er det IBM, alle de andre er bare billige efterligninger, som desværre falder igennem med et hult drøn

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 20:16

Jeg er megt enig med "sikkerhedsmargin". Hvis man går efter en bærbar til brug for Windows (ikke Mac), findes der ikke bedre end IBM. De originale IBM'er er dyre men gode, hvis "sikkerhedsmargin" har ret i at de samme produkter kan købes billigere under navnet Lenovo, er det jo helt fint.

Jeg må så sige at jeg er stærkt i tvivl om "sikkerhedsmargin" har ret i at Lenovo HAR overtaget IBM's produkter. Hvis det var sandt, ville det have været en forside-historie på alle aviser.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 20:25

Gossip - eneste erfaringer jeg har med DELL, er når mine venner kommer og stikker dem op i snuden på mig og beder om hjælp. Jeg ser dem som OK bærbare, men i sammenligning med min egen IBM R40 taber de i alle tests. Men selvf. HAR man ikke råd til at købe kvalitet, må man jo nøjes med en DELL. I DIT valg mellem 9400 og 6400 skal du jo lige vide at disse tal ikke er en PRUT værd. Du skal og kan selv bestemme HVAD DIN maskine skal indeholde af hardware. Find ud af det og bestil det. Men når du på den måde opbygger din egen PC /Bærbare ender du ofte op i samme prisklasse som en ægte IBM. Så tænk dig godt om først. Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 16-03-06 22:02

Alle jer firkantede IBM nørder somn stadig sidder uhjælpeligt fast i 80'erne... STAKLER!
Jeg har lige modtaget en dell inspiron 630M. Den er rigtigt flot designet, arbejder forrygende, larmer overhovedet ikke osv osv...
IBM's firkantede kasser af sort plastik kan ikke hamle op med denne kraftmaskine, heller ikke selvom de koster det dobbelte... Jeg har næsten ondt af folk der køber den dyre ost i supermarkedet, når de egentlig godt ved at den eneste forskel på den dyre og den billige er navnet...
Jeg kender mange der har haft DELL uden at have haft nogen problemer overhovedet... så jeg giver ikke meget for jeres snobbede "mærkevare" attituder...
Hvis du vælger en dell, så sørg for at læse aviser... Urban har haft annoncer hvor det er muligt at spare op mod 2000kr. Deres tre års support aftale kan du også nemt tale ned i pris. F.eks har jeg givet 6000,- for min 630M med 14,1" skærm, 1.73 Pentium M, 512MB Ram, 60GB harddisk og 9 cellers batteri som seriøst holder mindst 4½ time! De tre års on-site garanti er inkluderet i prisen.
God fornøjelse med DELL, IBM's banemand...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-03-06 22:23

Ja Gossip. Så er det som det skal være!!! Nu har du fået mindst 2 forskellige meninger, så er det op til DIG at vurdere. K.H. Arne

Kommentar
Fra : gossip

Dato : 17-03-06 18:22

Hejsa.

Ja, nu har jeg jo set jeres underlige udlægninger.
Den debat vil jeg ikke blande mig i. Jeg er ikke et "mærkedyr"

Men mit konkrete spørgsmål fik jeg aldrig svar på. Jeg har besluttet mig for en af de 2 maskiner og spurgte om nogen havde erfaring med dem. Og ikke andet.!!

Gossip

Accepteret svar
Fra : Grimstrup

Modtaget 150 point
Dato : 19-03-06 09:18

Jeg har heller ikke erfaring med maskinerne! Men ligesom dig skulle jeg vælge melem de to, jeg havde besluttet 9400 fordi jeg kunne få et størregrafikkort i, og også bruge den til at spille på så, men hvis du udelukende skal bruge den til tekstbehandling og anre office programmer så ville jeg da vælge 6400 for mere mobilitet, så dit valg her er jo bare et spørgsmål om hvad du skal bruge den til...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-06 21:17

Undskyld mern jeg kan altså ikke lade være med at smide et linkt til et helt anden omend meget kvalitets mærke.

Dansk og dejlig og med megen god service.

www.zepto.dk
www.pc-direct.dk/

Så må du selv om du lige vil kigge på dem eller ej.

Kommentar
Fra : gossip

Dato : 21-03-06 09:43

Hej alle

Fint med ZEPTO og IBM osv.

Men hvis man skal have det samme grej i som i DELL, så koster de næsten det dobbelte.
(Intel Centrino Core Duo prosessor (T2300), 667 MHZ FSB 512 MB Dual-Channel DDR2 SDRAM, 533 MHz).
Så jeg tror jeg har valgt DELL

OG MIT spørgsmål gik på de 2 modeller, og ikke for og imod DELL.

GOSSIP

Godkendelse af svar
Fra : gossip

Dato : 21-03-06 17:36

Tak for svaret Grimstrup.

Gossip