/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Elsker folk hinnanden ?!
Fra : bare_mig
Vist : 430 gange
20 point
Dato : 27-11-02 10:09

Hejsa alle her i NG

Jeg har været sammen med min pige i ca 5 år, nu har jeg bare fundet ud af at en anden, som jeg synes er ret sød godt kan li mig.. hvilket har sat gang i mit hoved, om jeg virkelig elsker min kæreste, eller om man bare er kommet ind i et forhold.. og bare hænger der.. hvilket igen fik mig til at tænke på dem der har været sammen i 10-50 år, kan man virkeligt elske hinnanden så længe ??? kan det virkeligt lade sig gøre ?? eller ender man bare i en rutine man synes om ??
Damn mit hoved koger rundt.. nu ved jeg jo ikke hvad jeg skal gøre.. og så her op til jul.. suk.. life's a bitch

Venlig Hilsen
Bare Mig

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 30 point
Dato : 27-11-02 11:38

Jeg synes du skal tænke dig meget godt om. Man vil altid på sin vej i livet møde nogle søde piger som frister. Hvis du så prøver det, hvad så om få år/mdr./uger/dage, så ser du den næste "søde" pige.
Nu er jeg 57 år og kan kun sige, at to mennesker bliver mere og mere eet som årene går. Som nogen siger: Forelskelse er en midlertidig sindssygdom, som går over og bliver til dybere og dybere samhørighed og kærlighed.
Uanset om et ægteskab/forhold varer længe eller kort, skal det plejes. Intet her i livet går af sig selv - kun at vi alle skal dø en gang.

Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : bare_mig

Dato : 27-11-02 11:57

Ja det med søde piger har jeg opdaget, det skete sidst for 5 år siden, hvor jeg fandt min nuværende kærste, der hhavde jeg været sammen med en anden 3½ år.. så det er ligesom historien gentager sig..
Men det at der er en anden, burde jo ikke sætte mig i tvivl om mit nuværende forhold, så er der vel et eller andet galt.. tror jeg.. fuck mit hovede knager, jeg kan slet ikke koncentrere mig om noget.. jeg hader at ha det såen..

Venlig Hilsen
Bare Mig

Kommentar
Fra : summer

Dato : 27-11-02 12:09

Tror du så ikke historien vil gentage sig nok en gang? Når man har sæt på sin kone/kæreste x-antal år, vil man igen og igen møde fristelser.
Det er kun dig selv der kan vurdere hvor glad du er for din nuværende kæreste.
Prøv et lille eksperiment. Lav en positiv og en negativ liste over dit nuværende forhold. Vej + og - op mod hinanden, og vurder så hvad hende den "søde" indeholder. Hun kan sagtens være pænere/mere indbydende/sexet eller flirtende, end din kæreste. Hvad tror du dette betyder i længden? Det er ikke egenskaber du kan bygge et livslangt forhold på. Det er helt andre indre værdier der holder i længden.
Venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : bare_mig

Dato : 27-11-02 13:28

jow måske, men er det så ikke bare livets veje ?? ja fristelser vil der altid være, men de burde jo ikke kunne sætte mig sådan i tvivl, hvis alt var iorden !!
Og så er det faktisk såen at min nuværende kæreste er hvad mænd definere som en Babe ! så det er ikke det der trækker, "modstanderen" virker bare meget mere ligetil !

Venlig hilsen
Bare Mig

Kommentar
Fra : summer

Dato : 27-11-02 15:03

1) Som mand bliver man altid lidt "vild i varmen" når en flot/sød pige lægger op til en. Sådan er vi mænd, vi ønsker at blive bekræftet igen og igen i vores maskulinitet.
2) Som før nævnt er det de indre værdier der skal kunne holde. Jeg kan af gode grunde ikke vurdere hvad din nuværende og "den nye" indeholder. Jeg vil blot lige sige, at hvis du går i seng med hende du har kig på, står du i et voldsomt dilemma og med dårlig samvittighed.
3) Prøv at lave en positiv/negativ vurdering af dit fem-årige forhold og det du mener at kunne forvente ved at forlade dette.

Jeg kan sagtens forstå det er svært for dig, men hvad du end beslutter må du betale prisen, eller høste frugterne.

venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-12-02 18:30

Jammen dog... Jo det kan sikkert godt lade sig gøre at elske hinanden hele livet. Men det er jo ikke noget der som en naturlov sker for alle. Det er jo i hvert fald nok vigtigt, at man har fundet "den rette". Så længe du forelsker dig i nye piger, så har du jo næppe den modenhed, der skal til for at bevare et forhold i et halvt århundrede. Og måske trænger din nuværende kæreste også til fornyelse, så tal dog med hende, og find ud af, om I måske bare har været gode for hinanden i en periode af jeres liv...

Kommentar
Fra : Mikey_Aarhus

Dato : 17-04-03 14:16

jeg synes du lyder meget udmoden og slet ikke parat til at være i et forhold ,at du har været i et frohold i 5 år overrasker mig meget...

Du spørger om hjælp og du for hjælpe men alligevel tager du ik imod den du kører din tråd på det sammen spor .

Hvad er det du gerne vil hører ? , at det er normalt at du vil droppe din kæreste at mennesket ikke er i stand til at være sammen til døden skiller ?? .

Jeg regner godt nok med at min kæreste og jeg er sammen for livet og jeg kæmper også for forholdet ,der vil altid!!! være test i et forhold ,smukke piger/fyrer som lægger an på en og kommer med divers lækkre tilbud MEN så er det man skal tænke på hvad har de som min kæreste ikke har?? Nemlig INGENTING min kæreste har enda meget mere min kærestekan se bår jeg er sur,ked af det osv osv mens de har lækkre,søde fyre/piger er der bare ligsom et Hult menneske , de inholder intet! .

Jeg fatter ikke at du kna tvile på din kærlighed men nu er det jo også lnag tid siden du skrevd enne trå men det kunne da være sjovt at hører hvad der er sket ,jeg gætter på du forlad hende og nu hopper du fra forhold til forhold ??.

Mvh

Mikey

Kommentar
Fra : summer

Dato : 17-04-03 16:42

bare_mig ja jeg håber selvfølgelig du har lyttet til mit råd, siden du acc. min kommentar.

God vind frem over
summer

Kommentar
Fra : noah

Dato : 25-06-03 23:44

Hej Summer,

jeg ved det måske lyder lidt skør, men efter jeg har læst dine svar til bare_mig, så følte jeg en lettelse, fordi du lyder til at have hjertet det rette sted og at du har meget erfaring i dit liv, og derfor håber jeg at du måske kunne hjælpe mig?! eller måske give mig gode råd, som jeg kan vælge at følge eller lade være.

Jeg er en ung dame på 21 år, jeg har fået en søn, (første barn),sammen med min nuværende kæreste, vores lille søn er snart 5 måneder gammel.

Min kæreste og jeg har været sammen i 2 år, og jeg elsker ham ufattelig meget, jeg kan ikke sige hvad kærlighed er og hvordan jeg ved om jeg elsker ham, men kun sige at jeg gøre det på min måde.

Mit problem er, elsker han også mig så meget som jeg elsker ham?, han siger at han elsker mig, og at han vi se os sammen så længe vi lever, men der er en tvivl i mig som er fastet til mit sind som et ar!, da jeg var gravid og begyndte at blive stor, begyndte det hele, jeg synes ikke min kæreste sagde at han elskede mig tit nok, vores sexliv fandtes ikke længere i blandt os, og det var som om vi var ved at glide fra hinanden uden vi viste det!.

Nu hvor jeg har født, og har fået mit gammel skikkelse tilbage, er jeg stadig sygelig jaloux, jeg er så bange for at miste den person jeg elsker mere end noget andet, til tider virker han som om han ikke kan få nok af mig, men på andre tidspunkter er det som om jeg ikke findes, jeg er bare så meget i tvivl, jeg vil så gerne have at vores kærlighed er gensidigt, og det føler jeg ikke det altid er.

Jeg har snakket med ham omkring dette, men han siger at han elsker mig og at intet er i vejen, hvorfor føler jeg det så?, jeg er så forvirret, kan det skyldes at han er blevet far i alder af 23 år og at han måske ser at det er slut med at tage i byen med vennerne, score ny piger? kun 2 af hans venner er i fast forhold, ellers er de andre ude næsten hver weekend og har nye piger med hjem de fleste af gangene.

Føler han sige fanget pga. at han er blevet far, og ar fået et ansvar som kræver at "i hans øjne" at han ikke kan fortage siig alt som han gjorde før?, skræmmer det han måske tanken om at han "efter bogen" skal være sammen med mig resten af hans liv, uden at han får at vide om han kunne få en der var bedre end mig?.

Jeg håber at du kan vejlede mig, jeg takker for alle råd, både gode og de dårlige, da jeg synes det er bedre end at være alene med disse tanker.

på forhånd tak.
Hilsen Noah alias Teresa

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 25-10-03 06:57

>summer.

Så svar dog Teresa - Du kan da ikke bare lade folk i stikken, for at pleje din egen lille surhed. Vis dig som en mand og kom til tasterne.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-10-03 18:20

Hej, Teresa! Tillykke med den lille familie.
Jeg tror nok, at det, du føler er meget almindeligt, når man har fået et lille barn.
Forhåbentlig går det allerede bedre nu. -Underligt nok tror jeg ikke, jeg har fået mail om dit indlæg, men først da ram2 laver et indlæg her i oktober.

-Det kniber for dig at tro på, hvad din kæreste siger til dig.
-Du tror, at han kunne få én der var bedre end dig. At han ønsker én, der er bedre end dig.
-Til tider kan han ikke få nok af dig, til andre tider føler du, at han overser dig.

Det lyder som om du har rigtig meget brug for accept og opmærksomhed. Og det er meget naturligt, når man har fået et lille barn .. Jeg håber, at du er kommet i gang med -eller snart skal til at arbejde igen. For det kan altså være hårdt at gå hjemme med et lille barn og måske ikke have så meget kontakt med andre mennesker. Det er altså vigtigt, at du kommer sammen med andre voksne mennesker end din kæreste.
I er meget unge begge to, og derfor kan I BEGGE TO have brug for en friaften en gang imellem. Kunne I ikke prøve at finde ud af det? Enten kunne I skiftes til at passe den lille, eller også få en babysitter og så gå ud sammen.