/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fotomodel
Fra : OlleBoller
Vist : 3090 gange
50 point
Dato : 15-03-06 17:25

Hej,

Jeg har fået den skøre ide at jeg vil prøve at blive fotomodel. Jeg har set at et studie, der kalder sig BBC studio, skulle bruge nye modeller, er der nogen som kender dette model bureau?

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-03-06 18:18

vil gerne advare dig en smule, de firmaer som tager penge for at optage dig i deres katalog, er som regel et fusker firma...

for få år tilbage var der et stort firma(troede alle) som søgte alle tyber optagelse 2-300,- de folk blev aldrig taget billeder af og bagmanden fik kun en bøde...

Peter som ser for meget tv

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-06 18:31

Min datter blev udvalgt af det firma, jeg vil på det kraftigste advarer dig imod det. Hun skulle selv betale for fotooptagelserne, for derefter ikke hører mere fra dem, det er fup og fidus. Vi hørte heldigvis om foretagendet inden der blev taget billeder, så hun slap da for en økonomisk nedtur, men blev alligevel mega skuffet.

Godkendelse af svar
Fra : OlleBoller

Dato : 15-03-06 20:12

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-03-06 20:48

Selv tak, selv om du sikkert også blev trist over svaret, så har du sparet dig for en økonomisk øretæve, og skuffelsen

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 16-03-06 00:28

Ja, det er ca 8-10 år siden..vi var en famile som var "på røven" 3 små børn, 1 pensionist og far arbejdsløs..vi har nogle kønne unger..så vi prøvede..vi betalte hver 200 kr, og ja det er mange penge for folk der ikke har nogen..og vi hørte aldrig mere..
Fandt også senere ud af at det var et fupfirma...man føler sig rigtig dum..så dum at jeg ikke turde fortælle nogen om det..heller ikke politiet..vi sad jo med r..i vandskorpen i forvejen..og så er det nemt at tage r..på folk.
Så hvis du skal være model..så undersøg hvor man er seriøs og søg ind der.

Kommentar
Fra : photographer

Dato : 12-04-06 22:11

Alle modelbureauer skal tjene penge for at overleve, men der er enkelte som har jobs til modellerne. Problemet er blot at fashionjobs ikke hænger på træerne, men alligevel forsøger det ene bureau efter det andet at tage mellem 600-2000 for de fotooptagelser som bureauets uerfarende fotografer tager med kun een enkelt flash, hvorimod den professionelle fotograf ofte benytter 3-8 flash hvilken giver bedre lyslægning på billederne. Jeg er selv professional fashionfotograf på delpension og har en livslang erfaring på dette område. Mit råd ville være at tjekke modelfirmaet først via diverse registre som kan søges på nettet og herved selv snuse sig frem. Min erfaring har kun rødder fra udlandet derfor kender jeg ikke de danske bureauer, men har set mange uduelige billedserier som er taget meget amatøragtigt

Kommentar
Fra : photographer

Dato : 12-04-06 22:31

Prøv at finde din fotograf på www.fotokritik.dk hvor mange fotografer derfra har muligheden at tage en bedre serie af dig end den ansatte fotograf fra modelbureauet. Med de billeder i hånden vil du spare optagelserne fra den tvangsbundne bureaufotograf så dine fordele bliver bedre idet bureauets kunder vælger dig ud fra det billedmateriale som de får tilbudt. Når du søger på fotokritik så søg under kategori mode. Desværre er jeg ikke til rådighed, idet jeg arbejder med professionelle modeller, men søg mig alligevel på Google ved navn RANK MEYER og se hvordan modelbilleder skal ses med fotografen øjne