/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rette computernavn + AD
Fra : Buller10000
Vist : 629 gange
150 point
Dato : 15-03-06 12:06

Jeg har haft 2 computere med samme navn på netværket (samme domæne). Det vil sige jeg fik den første på og den anden kom aldrig på. Computeren kan jeg ikke omdøbe under denne computer -> computernavn -> skift (så skriver den brugernavnet blev ikke fundet)
Prøver jeg at logge på domæne med computeren skriver den "windows kan ikke oprette forbindelse til domænet, fordi domænecontrolleren er nede eller på anden ikke tilgængelig eller fordi computerkontoen ikke fundet.." Computernavnet er ikke i ADét,. Jeg kan selvfølgelig lægge nyt Os system på...men der må være en anden udvej.

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 150 point
Dato : 15-03-06 13:21

Hej, du kan læse hvordan du ændrer navnet på computeren her:

http://support.microsoft.com/?kbid=295017
http://support.microsoft.com/?kbid=232007

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-03-06 13:21

Hejsa

er det et windows 2000/2003 eller linux domæne ???

logger du på som administrator ??

Godkendelse af svar
Fra : Buller10000

Dato : 17-03-06 21:14

Tak for svaret lawitt.

Fedt at vi kan hjælpe hinanden