/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken bærbar og hvor i Århus
Fra : mej4
Vist : 694 gange
100 point
Dato : 15-03-06 10:14

Er der nogle der kan give mig et forslag til godt tilbud på bærbar og hvilken forhander jeg skal købe den ved i Århus. Om der er skulle være et godt tilbud i byen lige i tiden. Har tænkt på Elgiganten, da det ligger centralt i Århus, men er usikker på servicenivauet.

Men bærbar skal være lydløs og starte hurtigt op.
Skal bruge den til internet, se videoklip, foto.
Mulighed for trådløs netværk.
Indbygget netkort tror jeg vil være en god ide.
Mindst 3 USB porte.
Ikke behov for at spille spil.
512 MB ram.
Vil nok ofre max 7000,- 8000,-kr., men gerne billigere, jeg vil nok droppe ekstra forsikringer.

Mon det er muligt at få en bærbar med den nye centrino dual processor til den pris?
-eller er dette ikke nødvendigt til mit behov. Jeg har ikke så meget forstand på de tekniske detaljer omkring pc.

Hvis jeg kunne få et godt råd til køb af bærbar som er forståeligt og ikke for teknisk, vil jeg være meget glad.
På forhånd tak
mej4

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-03-06 10:41

prøv edbmix på silkrborgvej

meget god service og flinke til at vedlede

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 15-03-06 10:43

www.shg.dk

de er også til at snakke med...

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 15-03-06 13:44

Hej, jeg kan klart anbefale Dell. Det er kvalitet, de er billige og de har en god support.

http://www1.euro.dell.com/content/products/category.aspx/notebooks?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

De kører nogle tilbud indimellem og f.eks. kan du ligenu spare 1300 kr på en Inspiron 9400. En Duo processor vil koste dig ca. 400 kr ekstra i grundmodellen dvs. 1.66 Ghz.

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/notebooks_Q1_W5_inspn_9400_n03945?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 15-03-06 16:20

dels service er ikke ret god og den er langsom

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-06 18:06

Kan stadigvæk kun anbefale Zepto 120%. Har ikke haft én eneste dårlig oplevelse med dem.
På én af dem gik en USB-port (eneste fejl, jeg har haft). Maskinen blev sendt til Københavnstrup og kom retur med nyt bundkort samt refusion af mine forsendelsesudgifter i løbet af 3-4 dage.

Zepto.dk eller hos Midt-Data i Århus (eller på nettet).

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 15-03-06 18:28

Hej mej4

Hvis du er ligeglad med mærket på din pc, men stadig vil have kvalitet, er Zeptos bærbare klart at anbefale. Jeg har selv en z-note 4200 som jeg købte for halvandet år siden uden at have problemer. Du kan selv se på zepto.dk.. (fx Zepto Znote 4015 for 5000 kr...)

Ellers er det bedste sted ved Århus jeg kender på shg.dk... man bestiller sine varer på hjemmesiden og kører så til højbjerg og henter den.. Udover deres eget mærke shg [som jeg ikke kender noget til] kan du få de kendte mærker: acer, ibm, lg... (fx Acer 2410 for 6000 kr...)

Du kan sagtens få en fin bærbar for 7-8000.. Hvis du handler over nettet skal du lige være opmærksom på processoren på maskinen (hvis den skal være lydløs)... de der hedder centrino er fx næsten helt lydløse og hurtige til at starte op..

-Rune

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-03-06 22:43

Hvis du bruger meget regneark eller ofte har flere vinduer åbne på en gang, skulle du købe en maskine med widescreeen.
Jeg bruger både en Zepto 2215W og en @-computer (MidtData) med widescreen, og man bliver hurtigt forfalden til at have plads til meget på skærmen på en gang.
Begge maskiner kører upåklageligt, men Zepto virker som langt den bedste kvalitet.

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 16-03-06 08:07

Tak runeBadune, har set på Zepto Znote 4015, den ser fin ud, men har hvor mange RAM har den?, jeg har også set samme model som hedder Zepto Znote 4015 power,den kan jeg se har 512 RAM

Har den netkort?

Jeg ønsker ikke at bestille over internettet, da jeg gerne vil se den først, og tænker det er nemmere med en forhandler i tilfælde af reperation.
vh mej4

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 17-03-06 18:43

Tak for svaret myg.
Tak for både svar om mærket Zento, kendte det ikke, og ang. widescreen

Har forgæves forsøgt at ringe til Midt-Data som du anbefalede som forhandler i Århus, Men der er lang beskedsvar ligemeget hvilket af telefonnumrene på hjemmesiden jeg kontakter, så jeg ønsker ikke at handle et sted man ikke kan ringe til. Iøvrigt kan jeg se på hjemmesiden at de kun har en Zento-model på lager I århus-butikken.

Har iøvrigt fået god vejledning ved at ringe til firmaet på hjemmesiden www.Zento.dk og de anbefalede Detronic- butik på Marselis Boulevard 175, hvor jeg lige har været ude og købe en ZentoZNote 2215W. Detronic butik havde mange modeller og god vejledning.

Jeg fik ZentoZNote 2215W for 6.688 med dags dato on-line rabat på godt 800, Centrini 1.6 GHz med trådløs netværk, 512 ram, 40 Gb, Combo drev, 15,4 widescreen, mikrosoft styresystemXP home, taske mm.

Iøvrigt købte jeg alt jeg havde brug for router, printer, antivirus mm og gav lidt for det hele opsat og klar til brug så jeg bare skal tænde for computeren. Det passer mig fint, da jeg ikke har så meget forstand på det selv. Hvis jeg havde handlet over nettet, skulle jeg selv have opsat alle programmerne.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 17-03-06 20:11

Til lykke med din Znote - tror du bliver glad for den.
Jeg kan ellers godt anbefale Midt-Data, men jeg kender dog ikke butikken i Århus, da jeg altid bruger Viborg - både privat og erhverv.
Det var godt du fandt en anden god butik.
Jeg har også handlet med Zepto erhverv (over nettet) og har kun fået en fin behandling.

Tak også for points.

Hilsen myg