/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problem efter installation
Fra : 2100
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 15-03-06 09:50

En kammerat har ringet og spurgt om hvad der kan være galt efter installation af Norton Internet Security 2006. Da han genstartede efter installation, bliver der ved med at stå "Windows installer"
"Forbereder installationen" og der bliver den ved med at stå. Før instal. var der ikke noget galt. Han bruger XP Prof.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 15-03-06 09:59

Det kan hænde at service pack 2 giver problemer, prøv at afinstallere sp2 og så forsøg med norton igen.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 15-03-06 10:00

Bagefter installere du selvfølgelig sp2 igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-03-06 10:01

lyder mere som en installation der ikke er kørt færdigt og netop skal køres efter genstart - det har jeg i hvertfald oplevet.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 15-03-06 10:29

Hejsa

Først afinstallerer du Norton Internet Security 2006

Så går du i stifinder og sletter alt hvad der ligger i diverse temp mapper

lav så lige en genstart

og så instalerer du Norton Internet Security 2006 igen

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 15-03-06 12:52

Se nu er det sådan at der ikke kan gøres noget. Skrivebord kommer frem, hvor der er et vindue med denne tekst som beskrevet i spørgsmålet. Der kan hverken åbnes eller lukkes programmer, men andre ord, kan ingen ting kun at slukke for PCen.
Har fået at vide at der er en "run" fil i reg. databasen som skal slettes i fejlsikret tilstand, men ved ikke hvad den hedder.

Kommentar
Fra : Zerg

Dato : 15-03-06 14:06

Hey

Prøv at starte maskinen op i Fejlsikret tilstand, F8 under opstarten.

Og prøv så at gøre hvad briani siger.

Zerg

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-06 15:16

Hejsa igen

Start op Fejlsikret tilstand ( F8 )

Så laver du bare en systemgendannelse (gå tilbage til en dato hvor norton ikke var installeret)

Start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer.

MVH
Brian

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 15-03-06 19:52

Tak for svaret briani.