/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Utæt køkkenvask.
Fra : horseman
Vist : 7769 gange
300 point
Dato : 15-03-06 09:09

Hvad kan jeg bruge til at tætne min køkkenvask med. Der pibler vand ud lige under den, når jeg lukker en stor mængde vand ud. Hilsen en ikke-handymand.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-03-06 09:31

som nødløsning kan du midlertidigt bruge noget gummiagtigt kit der kan købes hos farvehandleren - indtil du har fået repareret vasken

Farvehandleren ved hvad det er for noget (har prøvet det)

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 15-03-06 12:07

Tak til miritdk. Kan jeg bruge alm linoliekit(til vinduer)? Evt ovnkit?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-06 12:38

Er du sikker på at det er selve vasken der er utæt. Langt hyppigere er det forstoppelse i afløbet og en dårlig samling mellem vask og afløb. Samlingen kan tætnes med specialkit til afløb, ,en det bliver ikke godt før du får renset afløbet. Det pleger at hjæpe at fjerne grus hår og fedt fra vandlåsen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-03-06 13:04

Selvom du ikke er handyman synes jeg du skal skille vandlåsen ad og rense den og montere den igen, rens også de forskellige gummipakninger der er. Det er ikke så svært.

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 15-03-06 13:13

Det virker ikke som om der er nogen forstoppelse af vasken pt. Men det drypper både oppe ved samlingen mellem vask og afløb, skønt jeg havde en vvs-mand til at kigge på den for godt et år siden. (fritidshus). At skrue vandlåsen af! Hvordan er det lige man gør dette uden at beskadige møtrik?! Jeg har værktøj, stor rørtang mm.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 300 point
Dato : 17-03-06 08:51

aner ikke hvad det gummilastigum kit hedder - læs: glemt - men mon ikke du skal bruge det der hedder unigum man normalt bruger til at tætte mellem vask og køkkenbord - det bliver jo aldrig stift.

Håber du får reddet dig igennem indtil du kommer afsted med en rigtig reperation

Kommentar
Fra : horseman

Dato : 17-03-06 09:27

Tak. Jeg prøver farvehandleren på mandag.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-03-06 16:40

Hvis det ikke er en rigtig gammel vask, så bruges ikke kit.
Hvis det er en hvid PVC vandlås, så skal du jo bare bruge hånden til at skille omløber mm ad.
Men som regel kommer utætheden fra et stoppet afløb, som nævnt ovenfor.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : horseman

Dato : 20-03-06 14:17

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-06 15:06

selvtak