/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
online læge please hjelp
Fra : ulf112
Vist : 2411 gange
40 point
Dato : 15-03-06 07:53

hej da jeg var i badet i morges opdagede jeg en lille hård "ting" lige ved min højre brystvorte under huden. det undre mig meget for det kan jo ikke være bryst kræft eftersom jeg er en mand og nu kunne jeg godt tænke mig at finde ud af hvordan jeg kan skrive med en læge online og han moske kan svare mig på hvad det er

få forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 15-03-06 07:56

Desværre skriver du ikke noget om din alder, hvis du er teenager, er det helt normalt, og vil forsvinde igen.

Men ellers er der denne www.netdoktor.dk

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 15-03-06 09:25

Sandsynligvis bare en talgknop, men som altid: Hvis det er noget, som foruroliger en, tager det ikke mange minutter hos den 'analoge' læge at få oplyst, om det er noget helt harmløst eller noget, der bør undersøges nærmere.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-03-06 09:45

Meget normalt med talg/fedtknopper.
Kan også være en mindre blødning.
Men har du været syg de sidste par uger, kan det også være kirtlerne, der bekæmper bakterier.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-03-06 09:58

Ikke for at forskrække dig fuldstændig, vil jeg da lige sige, at mænd godt kan få brystkræft - det er dog sjældent.

Er du urolig, skal du et smut til lægen - også selvom det er en harmløs talgknop

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-03-06 10:05

Nu tvivler jeg meget på, at en læge via nettet kan fortælle hvad det er du har under huden, uden at have set og mærket på det.

og så kan mænd altså få brystkræft, men oftest er det noget ganske harmløst.

men altså hvis det er noget der bekymrer dig, så afsted til din egen læge, både for den egen ro, og for at få konstateret hvad det er.
Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

mvh dova

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 15-03-06 13:40

ja jeg er teeneager så det er nok bare det der gør det men jeg tjekker det lige med min læge

mange tak allesammen

Godkendelse af svar
Fra : ulf112

Dato : 15-03-06 13:45

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-03-06 14:16

Det lyder fornuftigt nok, at du lige besøger lægen, men som sagt i din alder er det meget almindeligt, og forsvinder igen. Du kan også komme ud for, at bedst som det er forsvundet i det ene bryst, kommer det i det andet. Alle de hormoner