/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nummeret eksisterer ikke!
Fra : stjuma
Vist : 3891 gange
500 point
Dato : 14-03-06 17:12

Hej.
Der har været adskillige opkald fra et telefonnummer: 25262008, hvor røret bare bliver lagt på.
Ved kontrolopkald siger en kvindestemme: "Nummeret eksisterer ikke"???
Er der nogen, der kan hjælpe med en forklaring på det?
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : Ursus01

Dato : 14-03-06 17:36

det lyder som en fejl, du skulle ringe til din udbyder og bede dem fejlsøge. Nogle udbyder er meget hurtige til at komme med ubrugelige informationer, men skal dog hjælpe dig....

Så hvis nummeret der ringer til dig ikke eksistere, må det efter min mening være en fejl på linien.

Håber du kan bruge det!

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 14-03-06 17:44

Hej,

Det kan også være fordi 'den anden ende' er en mobil-telefon der er ved at blive porteret.

Mvh. lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-03-06 18:44

alternativt - hvis det er drilleopkald kan "stemmen" jo være indtalt på telefonsvarer for at forvirre

ps... jeg havde lignende problem en årgang over lang tid - fik endelig opklaret at det var et internt nummer der ikke var i brug mere - kan jo også være årsagen

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 14-03-06 21:07

der er også den mulighed at det er et duo-kort

man kan ringe fra kortet men ikke ringe til kortet

sms kan foregå begge veje

jeg brugtse selv duo-kort fra sonofon i tidernes morgen (dog ikke til at lave sjov med)

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 14-03-06 21:09

skriv evt en sms med rapport på, du får da at vide om din sms er modtaget eller afventer

held og lykke med opklaringen

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 14-03-06 22:00

Hvis telefonsvaren er sat o ptil det, vil du få af vide at nummeret ikke eksisterer, når der er slukket for det.
Som regel er telefonsvaren således at du møder telefonsvaren, hvis telefonen er slukket, sættes den op til ikke at gøre noget når telefonen er slukket, får man ved nogle teleselskaber beskeden at nummeret ikke eksisterer.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 15-03-06 18:41

Ring dog til dit mobilselskab og hør hvad det er

Accepteret svar
Fra : kjullen

Modtaget 500 point
Dato : 20-03-06 09:15

Hej stjuma.

Jeg har sendt dig en privat mail med navn og adresse på "ejeren" af tlf. nr. 25 26 20 08.

Thomas.

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 20-03-06 09:20

Tak for svaret Thomas. Det har 100% bekræftet den mistanke, jeg havde fra starten af. Så jeg er på vej til Politiet med en ammeldelse mod en person, som har terroriseret mig og min familie i årevis, nu har jeg endelig noget der kan fælde ham.
Endnu en gan tak.
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 20-03-06 09:39

Hej Kjullen

Bare nysgerrig, hvordan fandt du nummeret ?

Syntes jg havde prøvet næsten alle muligheder, men du er måske "i branchen"

Kommentar
Fra : kjullen

Dato : 20-03-06 09:47

Hej banzon.
Det er rimelig nemt, men jeg kan desværre ikke røbe min fremgangsmåde. Den er bestemt ikke ulovlig, men total fræk.
Men røber jeg måden, så duer den jo ikke næste gang! Vel?
kjullen.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 20-03-06 10:15

Ok.

Du har vundet en pose jord