/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
tilskud
Fra : ladies
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 14-03-06 12:35

kan man stadig få tilskud til at lave energibesparende ombygning=vinduer-brændeovn-ovs

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-06 12:37

Nej

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-06 12:38

Ejheller varmepumper og den slags.

Tværtom ville man vist gerne have brændeovnene belagt med afgift, idet det er gået op for politikerne at sådan nogle sviner. Ergo har man der en mulighed for at kalde det afgift!

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-06 13:07

Jeg er ikke helt sikker på om man stadig kan få tilskud til solfangeranlæg???...eller om dette også er slettet af "finansloven". Men det er nok som 3773 påpeger ved at være slut med mere eller mindre "offentlige tilskud" til alle os "naturvenlige" økolister

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-06 13:10

Hvor meget kan jeg få i tilskud til solvarme og et nyt stokerfyr?
Ingenting. Den nuværende regering afskaffede alle tilskud til energi, da den tiltrådte første gang.
I mellemtiden er renten faldet drastisk. Så det har aldrig været billigere, at låne til et nyt energianlæg. Og brændstof har aldrig været dyrere. Så investering i sol og stoker skulle kunne bære sig selv uden tilskud.

Lånt fra energitjenesten

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 14-03-06 13:20

Ja jeg tænkte nok at det var HELT slut med dette
Og som du selv er inde på, er man nu ved at få "øje" på de "ækle forurenende brændeovne", som inden længe nok skal stå for "afgiftskanonens" næste skud....og stokerfyrene bliver sikkert det næste derefter! Men få nogle afgiftslettelser til biobrændstoffer (eksempelvis raps og halm) det er nok en by i Rusland.

Nå det var et lille sidespring, men det lader til at ladies må punge ud med hele beløbet selv, desværre!!

/Palle

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-06 13:22

Ja, desværre.....

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 14-03-06 19:32

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-03-06 09:06

Ikke for noget ladies, men kunne da bragende godt lide at vide hvad mit svar fejlede?