/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Web messenger
Fra : jkl82
Vist : 645 gange
50 point
Dato : 14-03-06 09:39

Jeg har det problem at når jeg vil på MSN Web Messenger i arbejdstiden, logger den af i tide og utide og skriver "page cannot be displayed", hvor den andre gange virker udemærket, det er vildt frustrerende ofte at blive afbrudt midt i en samtale. På arbejdet har vi både et intranet og internet, det virker som den skifter imellem hele tiden, kan det have noget med det at gøre.

Håber i kan hjælpe

Best

J

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 09:49

Jeg ku' forestille mig det er jeres Firewall i firmaet, som afbryder. Snak med jeres systemansvarlige... hvis dit firma tillader at I "snakker" i arb. tiden.

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 14-03-06 09:55

den mulighed har jeg også overvejet, men så burde det jo aldrig virke, og ikke kun nogle gange.

Er også kun i ulønnet praktik, såå det går nok jeg engang imellem jeg "snakker" lidt med de medstuderende ;)

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 14-03-06 10:00

Og en firewall burde vel heller ikke være et problem idet netop idéen med Web messenger jo er at man ikke behøves at downloade programmet, hvis man eksempelvis ikke har lov til det for sin arbejdsplads. Så derfor burde en firewall vel ikke blokke det...ellerr?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 10:40

Der er lige så mange muligheder som både du, jeg og andre kan komme på
Jeg vil stadig anbefale dig at snakke med den systemansvarlige.
Tro mig... Firewalls kan have stor indflydelse på MSN-Messenger

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 14-03-06 10:44

Det er jo ikke fordi det er mængden af snak der er problematisk alene - det er jo lige så meget sikkerheden, så enten tillader en virksomhed at man benytter den slags services eller også gør de ikke. Men hvis man nu er "ligeglad" med, hvad firmapolitikken er på området, så kan man downloade Miranda, som er et OSS, og som understøtter alle de chat-programmer jeg kender i hvert fald: AOL, ICQ, Yahoo, MSN og så videre. Det findes her: http://www.miranda-im.org/

Det kan lægges på dit c-drew uden problemer.

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 14-03-06 10:46

Hvis du var i ulønnet praktik hos mig og du installerede Messenger ville du aldrig blive lønnet af mig.

Det var dagens moralprædken ...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 11:09

Og her sidder vi så og forundres over, at firmaer har problemer med datasikkerheden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 11:11

Moralprædken herfra... fortæl jeres sustemansvarlige, at deres Firewall ikke fungere optimalt - ellers havde den nakket MSN-Messenger 100% allerede ved installationen

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 14-03-06 11:20

Thorendal: Jeg er ret sikker på at firmaet ikke tillader at man installerer på sin computer, hvilket jeg respekterer, og det er netop derfor jeg gerne ville køre Web versionen af messenger, så man netop undgik at installere programmet. Men det andet program du nævner, Mirinda, det skal vel også installeres, så kunne jeg i reglen ligeså godt installere Messenger. Eller findes den også som online version?

surfsusan: Kan godt følge dig, men efter min mening får man noget hvis man giver noget. Vedkommende der skulle "tage sig af én" og sætte én igang er komplet ligeglad med hvad man foretager sig (undtagen selvfølgelig når man tager en fridag), gik meget ambitiøst til værks de første 2 mdr, men den ambitiøsitet falder stille og roligt med tiden når man ikke får noget igen. Så meget for at være i praktik i en af landets største virksomheder. Iøvrigt har jeg fået et godt jobtilbud et andet sted fra

CLAN: spørgsmålet gik på web versionen af messenger, og ikke den man downloader og installerer.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 11:25

OK Web versionen - sorry (trænger til nye briller)
Har du gennemset http://webmessenger.msn.com/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 11:27

Citat
Du skal have følgende for at kunne bruge MSN Web Messenger:
En webbrowser: Microsoft Internet Explorer 5.0 eller nyere, Netscape 7.1 eller nyere eller Mozilla 1.6 eller nyere, der kører på Microsoft Windows.
En internetforbindelse (56 Kbps eller hurtigere anbefales)
Et Microsoft® .NET Passport. Hvis du har en hotmail.com- eller msn.com-konto, har du allerede et Passport.
Pop op-vinduer er tilladt på dette websted, hvis du bruger software til blokering af pop op-vinduer, som f.eks. MSN Toolbar

Se også OSS på anbefalede side.

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 14-03-06 11:40

CLAN: alle de forudsætninger der står på siden for at jeg skulle kunne køre web messenger burde være opfyldt, derfor jeg ikke kan forstå det. Og så burde det jo enten også virke hver gang, eller aldrig virke, og ikke sådan noget med at det til tider virker, og til tider ikke.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 14-03-06 11:48

Hej igen,
nej det kommer an på din opsætning hvad angår rettigheder. Jeg kunne tidligere ikke lægge messenger på min computer, men Miranda lægges bare ind på c-drevet - det installeres ikke. Jeg er bestemt ikke kyndig udi at forklare, hvad forskellen er, men jeg ved at der er forskel og jeg har selv oplevet at kunne benytte Miranda men ikke messenger...og der stopper min evne udi at forklare så

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 12:18

Jeg har ej heller den fornødne erfaring med web-versionen, men kan da læse mig til, at andre åbentbart også har problemer under OSS på omtalte side.
Holder stadigvæk fast i at det er firmaets Firewall (og pop-up stopper... sikkert i samme), der fraholder dig fra at forblive on-line.
Måske Miranda, som Thorendal foreslår, kan løse problemet... men jeg tvivler, og moralsk er det også forkert, hvis firmaet (uanset din behandling) har opsat sikkerhedssoftware, netop for at undgå "skidt fra nettet", og det er der nok af, se bare på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 14-03-06 12:20

Jo altså Miranda løser problemet, men samvittigheden kan den ikke rense for dig.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 12:40

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 12:44

Måske dette hjælper - hvis du kan...
1. Åben bin browser
2. Menuen Funktioner
3. Internetindstillinger...
4. Fanen Sikkerhed
5. Ikonet Websteder du har tillid til
og så ind med din URL
men der er ingen garanti

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 14-03-06 12:46

Okay, måske det er Miranda der er løsningen, kunne bare godt tænke mig at vide hvilken forskel der er på messenger og Miranda. Men tror lige jeg først vil afprøve systemet først på min private computer.

CLAN: ja den firewall, eller pop-up stopper ville også være min konklusion på problemet. Men så burde web-messenger bare aldrig virke, nogle gange virker det jo en hel dag

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 14-03-06 12:53

CLAN: den har jeg prøvet, troede også det kunne hjælpe, men desværre ikke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 13:04

Hmmm! Jeres webmaster kan ha' sat en time-out, eller max. benyttet båndbrede på jeres internet (ikke intranet). Hvis så... så kan det være derfor, men jeg gætter kun, det kan sagtens være helt ude i hampen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 13:07

Hælder stadig mest til jeres Firewall (pop-up stopper), men også max. benyttet båndbrede. Det vil forklare hvorfor du kan f.eks mandag hvor alle er lidt sløve i det og ikke kan tirsdag, da alle benytter nettet... og så bliver i stoppet af den grimme sys admin og ikke webmaster, som jeg fejlagtigt kaldte ham tidligere

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-03-06 13:10

Hvis det er en kombi af båndbrede og time out, når dette max er opnået, så hjælper intet, ej heller Miranda. Håber du forstår hvad jeg mener med båndbreden og time-out funktion / indstilling.

Kommentar
Fra : jkl82

Dato : 14-03-06 13:19

Ja det kunne der selvfølgelig være noget om CLAN, den mulighed havde jeg ikke lige overvejet, troede egentlig heller ikke det var noget der blev benyttet, men ja det kunne jo godt tyde på det var sådan noget der var galt, idet den jo bare hopper af hele tiden. Syntes bare det er noget mærkeligt noget at maxe en båndbredde ud, kan ikke se fordelen i sådan en metode, da firmaet hele tiden bør været koblet på nettet med hensyn til at der hele tiden bliver lagt ordrer ind online og mails der skal besvares

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 14-03-06 13:43

Bare rolig, det er heller ikke alt "logik" jeg forstår. Det kommer jo også an på hvorledes jeres system er sat op, egen mail server, slave computere (brugerens) opsætning osv. osv. og der skal man ind "bag ved" og kigge - som sys admin, for det er med 100% garanti lukket af for alle andre i firmaet... ellers ku' det blive ret så "hyggeligt".

Godkendelse af svar
Fra : jkl82

Dato : 15-03-06 08:39

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-03-06 08:44

Velbekomme, selv om det sikkert ikke løste "problemet"
Takker for points
Søren