/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
USB enheder og strøm
Fra : CerwinVega
Vist : 591 gange
73 point
Dato : 13-03-06 20:04

Hej!

I dag kan man få et hav af forskellige USB enheder..jeg har lige købt en mini "spacelamp"
som kan tilsluttes USB.

Mit probem er at når jeg slukker computeren så er der stadig lys i spacelampen..jeg skal slukke for hoved kontakten før den slukker...så jeg tænkte på om det er nornalt at der er strom i mine USB enhder selvom jeg lukker ned for min computer og slukker den ?..burde lampen ikke slukke sig efter dette ?

Mit bundkort er et MSI k8n

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-06 20:16

Det betyder at din pc ikke lukker helt ned.
Den står i - stand by.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-03-06 20:35

Ja der er strøm på din USB enhed - det er derfor man kan bruger denne "sparestrømskinne"
Inde på dit motherboard vil der sansynligvis også være en meget lille lampe som lyser.
Husk at din skærm bruger også strøm selv om du har lukket comp. Den bør også slukkes helt.

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 13-03-06 20:53

Men kan man ikke få min computer til at slukke helt uden at skulle slukke for diverse spare strømstik og kontakter. evt i bios eller noget ??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-06 21:01

Hvis du vil slukke helt, vil jeg forslå, at du får fat i en længere fordelerdåse med en dobbelt polet afbryder. Det vil samtidig sikre dig at alt slukkes, og er så også rimligt beskyttet mod overspændinger ved fx. tordenvejr.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 73 point
Dato : 13-03-06 21:11

Nyere computere slukker ikke helt når lukker comp.
Det er jo også på motherboard at du starter din comp - og det kan ikke gøres uden der er strøm på dyret.
Der er kun hovedkontakten.
Jeg har selv en fordeler med 5 stik og en afbryder med lys, så det kan ses om der er slukket.

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 13-03-06 21:27

Tak for svaret e.c.