/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan skifter man udbyder?
Fra : Ammitz
Vist : 889 gange
100 point
Dato : 13-03-06 15:22

Jeg har eget domænenavn.
Jeg er p.t. koblet op via tele2.
Vil gerne skifte til noget der fungerer.
Hvem kan I anbefale.
Det må ikke være for dyrt, - men skal fungere 99% problemfrit.
Det skal være nogen som umiddelbart kan flytte min hjemmesideadresse og mine mailkonti.
Ammitz

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 13-03-06 16:12

Prøv at kontakte den udbyder du gerne vil have i stedet for. De kan helt sikkert hjælpe dig.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-03-06 16:44

Det kan www.surftown.dk Da vi skiftede fra B-one til surftown kørte det helt uden problem. Og surftown er både billige og levere en god oppe tid. Kan klart anbefales.

Læs her:
http://support.global.surftown.com/index.php?group=DK&language=Danish&st_shopid=500000&_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=715

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 13-03-06 16:45

du har jo dit domæne, som er uafhængt af udbyder...

til domænet køber du så et webhotel...

jeg bruger TDC, ikke altid den billigste, men det fungerer

pris og kvalitet høre tit sammen

de har jo lige lavet IP telefoni, så det hele kan køre sammen...

måske så du indhenter noget der på en samlet pris

/ Henrik

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-03-06 16:45

Skal det være billigt billigt er det cliche.dk du skal have... Men 9.- om mdr. er prisen de fleste steder efterhånden.!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 13-03-06 17:07

Kan varmt anbefale Cybercity de er billiger og hurtiger service end tdc 4000/128 + fritlf til 99
529,- pr mrd

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-03-06 19:09

Og lige web10.dk som jeg bruger 9 pr. måned.
Jeg bruger så gratisdns.dk til at henvise mit domæne til web10.dk

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 13-03-06 19:42

Tak for alle svarene indtil nu, - jeg skal lige have kigget på dem, for at se, hvad der egner sig bedst til mig. Jeg har et firma, med en gammel web-adresse, - et nyt firma med en ny web-adresse som henviser til den gamle. Derudover skal jeg bruge ca. 5-10 e-mail-adresser. Og det skal være muligt at sende vedhæftede filer af rimelig stor størrelse.
Så jeg må igang med at studere, de forskellige forslag I har sendt.
Der går et par dage før jeg kan give pointene, - da jeg også skal passe mine opgaver. Så det bliver indimellem - når der er tid til det, - at jeg ser på de forskellige løsninger.
Ammitz

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-03-06 20:17

Denne vil kunne dække dine behov.

https://www.b-one.net/

Citat
Du har som kunde hos B-one mulighed for at oprette ligeså mange e-mail-adresser som du ønsker.

Der vil automatisk være en webmail, POP3, IMAP og SMTP server tilknyttet dine e-mail-konti.

Webmail giver dig mulighed for at læse og skrive beskeder fra din e-mail-konto via en vilkårlig internet-adgang, når du enten er ude at rejse eller af anden årsag ikke kan komme til din egen computer.

POP3 og IMAP konti kan opfattes som individuelle postkasser.

SMTP giver dig mulighed for at sende e-mails via vores udgående (SMTP) mail server.

---
Serverplads er et udtryk for, hvor mange og hvor store filer der kan uploades til webhotellet.

Desuden vil uafhentede e-mails optage plads på webhotellet, hvorfor dette også skal tages med i ens overvejelser i forbindelse med valg af webhotel.

På forsiden mangler noget info, for er man logget ind på sin konto, har man fuld kontrol over DNS
altså man kan omdirigere sine domæner, til hvor man vil.

det er tæt på det samme hos http://web10.dk + at der kan væer op til 10 domæner under samme konto.
men web10's mail er begrænset til 10mb pr. konto og maks 25mb i alt. maks 2mb vedhæftede filer.
b-one, er frit, dog ved jeg ikke om der er begrænsninger på 8mb pr. vedhæftede fil.

Der er ingen grund til http://gratisdns.dk men det kan da bruges, hvis man vil pege domænet hjem til ens egen pc, og man ikke har fast ip.

udbyder er nok en smagssag, men tag aldrig forbrugsafregnet bredbånd, det ser billigt ud,
men bliver meget nemt meget dyrt.

Bare et par forslag.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 13-03-06 20:19

Jeg vil anbefale www.scannet.dk hvis du vil ha et drift sikkert webhotel.
Har mange hjemmesider ligende hos dem. Scannet er ikke billig men har en god service og support.

Hvis du vil ha det billigt så er www.cliche.dk billig.

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 14-03-06 00:17

Hey!

Du nævner at du driver virksomhed - overvej derfor følgende:
Hvor mange ordrer skal du miste som følge af et ustabilt webhotel, før end en besparelse på 30-40 kroner om måneden er ædt op...?

Glem discount webhotellerne, og gå istedet efter noget der altid fungerer. Mange udbydere viser deres "oppetid" på hjemmesiden, og den SKAL ligge på 99,9% (100% er urealistisk, for der skal skiftes en RAM blok eller andet i ny og næ). Dette udelukker virksomheder som cliche.dk, b-one.nu og de andre discount udbydere, som er fine nok til private hjemmesider, men ikke når vi taler virksomhed. Det er selvfølgelig din egen vurdering

Jeg har svært ved at forstå hvorfor virksomheder vælger en løsning til 9,- kroner om måneden frem for en hos eksempelvis Dandomain eller Wannafind til hhv. 49,- / 39,- om måneden... Man kan næsten ikke tillade sig at kræve noget overfor Cliche og lignende udbydere, fordi det er så billigt.

Jeg arbejder professionelt med udvikling af websites, internetbutikker m.v. og har kendskab til flere discountudbydere, og jeg forsøger altid at få mine kunder væk fra discountløsningerne. Værste eksempel var cliche, der fik et angreb for et års tid siden, og ikke havde backup.... Jeg havde en meget sur kunde i røret, fordi hendes webshop inklusiv database var væk (!!!!), men kunne kun fortælle hende at jeg havde advaret hende... Cliche har jo nok lært lektien, men overvej det nu alligevel

Nu er det ikke fordi jeg er efter cliche eller b-one og andre discount udbydere, men det siger sig selv, at man ikke kan få det samme produkt.
God jagt!
Steen

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 14-03-06 00:21

I øvrigt.... Et aktuelt eksempel:

Havde en anden kunde, der netop er flyttet til Wannafind for to uger siden, efter at have konstateret at alle mails som var afgivet i kontaktformularen på virksomhedens hjemmeside, der lå hos cliche, ikke var ankommet igennem flere dage - og det midt i Formland messen... Det var ikke programmeringen der var noget galt med, for den plejede at virke upåklageligt, og nu står virksomheden og kan kun gisne om hvor mange kundehenvendelser fra ind- og udland de er gået glip af. Det tog cliche adskillige dage at få dette op og køre igen...
Steen

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-06 07:30

Hej.
Har www.web10.dk lige oprettet, men med meget fin service.
Besvarelse af forespørgsler inden for 2 timer, det er altså hurtigt, i den Jungle af netudbydere der er.
Og hvad pris angår, så har du ligeså meget krav på service på et billigt til 9.- pr mnd,
som et til 50.- +
Og jeg tvivler på du får bedre service på et dyrt.
Tror det er en myte.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-03-06 09:34

I forlængelse af steenolsenkommentar om hvor mange ordre du skal miste for at spare 30-40 kr. om mdr. så kan jeg KLART anbefale www.wannafind.dk De var vores første webhotel udbyder. Et meget seriøst sted. Der er ikke tale om discount hotel som feks. B-one.!!

Ønsker du 100% stabilitet ér dem du skal vælge!!!

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 16-03-06 06:02

Hejsa

Web10 har et ry der er flosset så det basker.
B-One er berygtet for deres elendige elle rmanglende support/kundesevice.
Cliche, det var dem derpussede en advokat på newz.dk fordi de skrev lidt om, at Cliche's webhotel måske havde sikkerhedsmæssige problemer.

Så nu sidder du tilbage med surftown, wannafind, scannet og Easy Webhost :

http://www.kandu.dk/tip13795.aspx

Håber du bliver klogere. Jeg ved fra min udbyder Easy Webhost at de også har erhvervskunder

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-03-06 07:54

sikkerhedsmargin ....
Citat
Web10 har et ry der er flosset så det basker.

Ikke helt med.
Dit webhotel, skal man op i en pris på 120.- pr mnd for at det basker
og jeg kan ikke se det kan mere end andre til 9.- pr mnd, tværtimod.

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 16-03-06 11:40

Tak for svaret sofus.dk.
Jeg vil bruge dette til privat, - men vælger nok TDC til mit firma, eller bliver hvor jeg er.
Forøvrigt er jeg kommet i forbindelse med min hjemmeside hos Uni2 = Tele2 som har overtaget tidligere Tiscali.
Tidligere Tiscali kunder skal ændre brugernavnet fra eks. dom12345 til dom12345@kj-offset.dk
min web er www.kj-offset.dk.
Så her lå forklaringen som jeg fik da jeg endelig kom igennem til et menneske hos Tele2, som var villig til at hjælpe mig.
Det skal lige siges, jeg har intet som helst fået at vide om, - ved et brav fra dem, at jeg skulle ændre dette.
Ammitz

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-03-06 11:52

Bare fint, du har fået ordnet sagerne.

Men de kunne godt have sendt en eller anden form for besked.