/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er jeg hacket?
Fra : stjuma
Vist : 649 gange
200 point
Dato : 13-03-06 14:44

Hej.

Jeg har en stærk mistanke om, at jeg er blevet hacket. Kan jeg selv finde ud af, om der er nogen, der har været inde på min computer. Jeg kender en person, som har midlerne og også også frækheden til at gøre det.
Hvis jeg kan se det, kan jeg så også se IP-adressen?
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 13-03-06 15:01

Hej, det er et meget stort emne du her kaster op i luften.

Læs evt. selv mere om det her:

http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial24.html

Som du kan se er der forskellige tools/metoder til at se om du er blevet hacket.

Du skriver ikke om det er en privat PC eller virksomhed men hvis du har mistet data og der er forsikringsspørgsmål involveret skal det politianmeldes.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : stjuma

Dato : 13-03-06 15:31

Hej Lars.

Det er en privat PC.
Nej, jeg har ikke mistet data, men der er sket mystiske ting på de hjemmesider jeg har på min PC, for at lave opdateringer m.m.
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-06 20:43

Prøv dette link her. Måske kan det give dig svaret, men om det fungere efter hensigten ved jeg ikke. Men se det alligevel: http://dshield.org/warning_explanation.php

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 13-03-06 20:49

Måske kan du også bruge denne, og se om du har porte der er i farezonen!
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Godkendelse af svar
Fra : stjuma

Dato : 19-03-06 13:21

Tak for svaret severino.