/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
VNC forbindelse
Fra : hurtigkarlen
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 12-03-06 23:11

Jeg har sat VNC op på Linux og prøver at oprette forbindelse fra en windows pc men når jeg har indtastet navnet på serveren og trykker på enter blinker skærmen bare unden jeg får forbindelse.

Jeg kan godt få forbindelse til en anden windows maskine så hvad kan der være galt?

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 110 point
Dato : 12-03-06 23:43

Hej, nu skriver du ikke hvilken VNC klient du bruger men det du oplever kan skyldes følgende:

- Du har en firewall sat op på serveren og derfor er der ikke 'hul' igennem
- Der bruges en forkert port når du starter VNC klienten
- VNC serveren understøtter ikke den protokol der anvendes fra klienten

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : hurtigkarlen

Dato : 13-03-06 09:55

Tak for svaret lawitt. Det var fordi jeg skulle bruge version 3.3 protokol