/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
målene på mercedes om636?
Fra : thyge1072
Vist : 1497 gange
200 point
Dato : 12-03-06 23:10

er der nogen der kan fortælle om målene på om636 motoren fra mercedes? har søgt vidt og bredt, men uden resultat! har nemlig et "hul" på 64cm i bredden og længden 130cm. Dybden kunne jeg få op på 22cm. det store spørgsmål er nu kan den være der???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-06 00:28

Nu er der altså flere motorer, der i tidens løb har heddet OM 636, lige fra den første udgave bl. a. blev lagt i Unimog'erne i 1948,
Det var en 25 HK sideventilet diesel.

Og så er der den nok mere sandsynlige, 4 cyl. diesel 1,8 med 42 HK. fra engang i 60erne.

Målene på den kender jeg ikke, men kan da give dig det tip, at finde en bil (ofte er det ombyggede bilmotorer folk bruger at lægge i båden) eller båd med samme motor og så måle dig frem.
Bilen de sidder i, hedder Mercedes 180 og er fra tresserne.

Eller du kan finde et eller andet bådforum på nettet og spørge dig frem.

Kan være jeg misforstår noget, men hvis de 22 cm er dybden på motorrummet kan den absolut ikke være der.

for øvrigt er der en del der har problemer med at køle dem nok, så olien bliver for tynd så det kniber med at holde trykket når motoren er godt varm.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-03-06 00:45

Her står målene men de er i tommer:http://www.mbzponton.org/valueadded/technical/techdsl.htm
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-06 02:06

alimak

Det er da målene på bilen der står, og ikke bare på motoren

mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-03-06 11:58

Du kan evt. henvende dig hos dem her:
WESTFIELD
LANCASTER LA2 0HF, England, UK
Tel: +44 (0) 1524 791968 Fax: +44 (0) 1524 792653

Email: sales@west-4x4.demon.co.uk

Foruden at have ALT i reservedele til denne model, har de også stor viden i renovering af motorer.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen