/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Utæt benzintank i en Fz-50
Fra : Vladic
Vist : 3716 gange
80 point
Dato : 12-03-06 17:26

Hej!
Har lige erhvervet mig en suzuki fz50... men jeg finder så ud af, at tanken er utæt i bunden, og det drypper med benzin ned mod motoren.. og det er jo ikke godt.. Jeg har så prøvet hele dagen på at finde en ny tank på nettet, men uden held..
Men er det udelukket at prøve på at lappe bunden? eller skal jeg finde en ny tank, og hvor kan jeg finde én hvis det er?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Vladic

Dato : 12-03-06 17:27

fik et link til scootergalleri.dk og prøvede også deres links derfra, men fandt stadig ikk nogen tank :(

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 17:50

Tøm tanken, og tag den med til en mekaniker eller smed.
De giver den en svejseklat, for en tiér.
Og så er den klat ude af verden.

Kommentar
Fra : Vladic

Dato : 12-03-06 17:52

helt seriøst, eller?
min far er mekaniker, men han siger det er for farligt at prøve på at svejse det eller sådan noget.. :s men kunne jo være nice hvis man ku klare det for en tier??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 18:35

Enhver mekaniker eller smed, med lidt respekt for faget, kan lave det.
Om det skal svejses, eller loddes er vel ligemeget.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 18:47

Ellers kunne du købe noget 2 komponent lim, der kan holde til Benzin, og lappe hullet.
Få´s på tankstationer.
Sørg for der kommer en masse ind i tanken, så det holder fast.
Og slip og rens grundigt, før du påfører det.
Afhængig af hullet størrelse, kan du også bruge en gasblæser, og lodde det med tin, eller bly.
Har selv prøvet at lodde, og det holder fint.

Kommentar
Fra : Vladic

Dato : 12-03-06 19:06

cool nok :D men hvordan får jeg så benzinen ud, og gjort tanken helt ren, så der ikke er chance for at lortet eksploderer eller sådan noget? min far snakkede noget om der stadig kunne være dampe eller sådan noget?

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 12-03-06 19:38

hej kig efter en tank i dba.dk eller pil tanken af og tøm den og lad den ligge 14 dage og dampe af
inden i svejser på den.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 12-03-06 20:27

PlasticPading har et produkt der hedder læk tæt det kan tætne tanken - det kan købes i næsten alle byggemarkeder. Det holder til Benzin.
Problemet er at der har stået vand i bunden af tanken så du lige tøme tanken helt når du er færdig med projektet og få den tøret helt ud inden i.
mvh Benjamin

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 80 point
Dato : 12-03-06 20:43

Du skruer benzinhanen af og låget, tager en støvsuger og BLÆSER, IKKE SUGER, så kan skidtet eksplodere, eller en hårtørre med kold luft, og gennem blæser tanken.
Lad din tank ligge åben en natstid.
For at være sikker på der ikke er noget eksplosivt i tanken, så tænd en avis eller lignende, og smid hen på tanken.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-03-06 20:44

OG FLYGT-----------------

Kommentar
Fra : Vladic

Dato : 12-03-06 20:58

hahaha :D det ska jeg da liiige prøve så! ;)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-03-06 06:00

Held og lykke

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 14-03-06 22:02

har du spg ved en knallert mekaniker(eller en butik eller bare en der laver dem ) for da jeg lige fik købt min fz så havde jeg ikke set at hele det stykke hvor skærmen sider var bund rustet op og der spg jeg i en knallert mekaniker om han ikke havde en tank ligene og det havde han han havde en hel ny hvordan han har fået den ved jeg ikke

Godkendelse af svar
Fra : Vladic

Dato : 14-03-06 22:51

hehe min far har fixet det for mig, men du får point'ene.. for de andre er sku nogle dødbidere her inde :P hahah

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-03-06 07:07

Svejsede han dem.