/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lsass.exe (l og ikke stort I)
Fra : Musiclover
Vist : 760 gange
120 point
Dato : 12-03-06 16:08

Jeg har et problem med at der kommer en fejlmeddelelse der hedder

"lsass.exe har genereret fejl og lukkes af windows. Programmet skal genstartes. Der oprettes en fejllog".

Denne fejlmeddelelse kommer selv når jeg prøver at installere 2000 på et drev der er helt tomt og jeg kan så ikke komme videre. Nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre?

Det skal måske nævnes at jeg ved et uheld har fået installeret 2 gange 2000 på det samme drev, fordi jeg ikke kunne få lov at formatere dette drev. Det er dog ikke det samme som hvor jeg ikke kunne få lov at installere færdig.

Mvh.

Musiclover.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-03-06 16:11

Prøv en repair med windows 2000 cd.

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 12-03-06 16:34

Det har jeg desværre prøvet uden held, men tak for forsøget.

Accepteret svar
Fra : Coliniiii

Modtaget 130 point
Dato : 12-03-06 16:43

Du kan have noget skidt! besøg www.arlet .dk han kan sikkert hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 12-03-06 16:45
Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 12-03-06 16:48

Tak, det prøver jeg lige at kigge på

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 13-03-06 12:01

Jeg har nu prøvet flere af værktøjerne på arlet.dk og har fået følgende ved en scanning:
c:\....\....\UWA6P_0001_N68M2301NetInstaller.exe is infected with Troja.Downloader.6550

Er der nogen der ved hvad det er og hvordan jeg fjerner det? Og ved om det er grunden til at jeg får lsass.exe fejlen....

Har prøvet at finde filen ved at følge stien, men den findes ikke der så kan det være fordi den gemmes under et andet navn eller lignende??

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 13-03-06 14:51

Prøve at gå ind på www.eksperten.dk Du skal nok log ind? "Arlet" er også derind. Du skal nok laver en Highjackthis log. som de eksperter kan kikke på og løs dit problem! Du kan også kontacter "Arlet" på hans hjemme side han skal nok fortale dig hvad du skal gøre!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-03-06 14:58

måske en ide at kikke her.
http://www.processlibrary.com/
http://www.processlibrary.com/directory/files/lsas/
godt link, når jeg nu selv skal sige det

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 13-03-06 15:01

Okay, prøver arlet igen :) Takker endnu en gang.

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 13-03-06 15:03

Hej Jørgen.

Tak for linket, men den jeg har problemer med er den med to s'er til sidst altså lsass.exe så tror faktisk at det er den regulære windowsfil, dog uden at kunne sige det med sikkerhed selvfølgelig...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-03-06 15:03

den anden version http://www.processlibrary.com/directory/files/lsass/

der var en lille stavemåde til forskel

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-03-06 15:06

sidste er med lille L

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-03-06 16:01

Den fejlmelding plejer at komme, hvis ikke Windows kan installeres.
Som der står skrevet, kan han heller ikke installere på et tomt drev.
Prøv at fjerne dit Bios batteri et par minutter, helt uden strøm på maskinen.
Sæt batteriet i og prøv at boote disken.
Gå i Bios, og sæt dit Diskdrev til at være første Boot.
Så skulle det gerne virke
-----
Meldingen kan også komme, hvis du prøver at køre en 2000 oven på en Xp

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 14-03-06 08:20

Tak for tippet sofus.dk men det der med bios-batteri osv. tør jeg ikke lige rode mig ud i, for har ingen som helst anelse om hvad jeg laver

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-03-06 08:49

Slukker du Pcén og åbner kabinettet, vil du se et fladt batteri på størrelse med en 2 krone
Meget nemt at fjerne, men pas på ikke at bøje/røre andre ting.
Det har virket et par gange hos mig.
Problemet kan være at der ligger rester af af tidligere systemer på dit bundkort/bios,
der ikke tillader andre udgaver af Windows.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 14-03-06 08:54

Du kan også prøve at hente en Linux, bare første Cd, og køre installationen, til hvor du bliver bedt om at formatere hele drevet.
Men det er en længere proces, med at downloade og brænde.

Men er du sikker på du vil slette alt på din disk, så prøv dette program, rydder hele disken.
Skal overføres til diskette, som du sætter i A: drevet.
http://www.killdisk.com/

Kommentar
Fra : Musiclover

Dato : 16-03-06 10:33

Det er omsider lykkedes mig at få formateret maskinen nu, men har faktisk fået lsass.exe fejlen en gang siden, så ved ikke helt hvad der sker. Men bortset fra det så kører maskinen fint nu indtil videre. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-03-06 10:47

Prøv killdisk næste gang