/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
TV via internet
Fra : gnilbo
Vist : 5870 gange
200 point
Dato : 12-03-06 10:04

Hej !
Vi er en lille familie, der flyttede til udlandet for nogle måneder siden. Vi savner dansk tv, og vi har desværre ikke mulighed for at opsætte en parabol, da dette ikke er tilladt i ejendommen. Vi har en bredbåndsforbindelse via kabel-nettet (3.000 Kbit/s). Hvordan kan vi evt. udnytte sådan en forbindelse, så vi kan se dansk tv (f.eks. TV-2 Sputnik). Vi har et gammelt TV fra 1992, men vi er klar til at købe det udstyr, der måtte være nødvendigt. Vi bliver meget glade for jeres hjælp.
Mange hilsner fra Schweiz

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-03-06 10:25

Mon ikke I skal tale med TDC herhjemme, der skal en box op der splitter signalet, men
jeg ved ikke om det Schveitsiske telefonvæsen er med på den, men det er da værd, at ringe
til TDC herhjemme. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 12-03-06 10:34

mener også I kan modtager sputnik ved at betale det årlige abonnement, og så modtage vi bredbånd. Her kan ses programmer forskudte, og lejes film...

www.dr.dk har også så I kan høre danske radio den vej, det er gratis

Hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-03-06 10:35

en del af DR1 og TV2 regioner kan ses gratis over nettet
prøv også her http://tv4all.com/portal.htm

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-03-06 10:38
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-03-06 10:41
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-03-06 10:47

http://www.dr.dk/
her kan du se en del dr1 og 2

Kommentar
Fra : gnilbo

Dato : 12-03-06 11:51

Tak for forslagene, som jeg godt kender. Måske har jeg udtrykt mig forkert, men vi vil gerne kunne se det på TV og ikke blot på PC'en. Hvad kan I der anbefale?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-06 12:29

Da du skal have signalet via bredbåndet, så må du nødvendigvis også have en eller anden form for PC-lignende udstyr, som kan hente signalet hjem, og evt. sende det videre til dit TV.

Jeg ved at der på nuværende tidspunkt kan købes en radio-lignende enhed der kan hente forskellige radiostationer ned og sende signalet videre til et musikanlæg. Se:
http://www.computercity.dk/Product/Product.aspx?Identifier=DK36650

Så måske findes der også noget til TV???

Kommentar
Fra : cdndk

Dato : 12-03-06 13:12
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-03-06 13:22

køb en større PC skærm og sæt den hen hvor TV står
eller spørg i en computer forretning

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-06 15:21

Hvis du har tv out på din PC kan du bare kople på ledningene fra pcen til din tv.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : gnilbo

Dato : 17-03-06 09:31

Tak for svaret alimak.