/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjernelse af crack.exe
Fra : Douink
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 11-03-06 01:55

Hej derude..

På en eller anden måde er der havnet en lille fil på 0.kb der hedder Crack.exe den er ikke i program eller win mappen og har ikke noget at lave på min computer.
Men jeg vil meget gerne af med den, men den nægter, og når jeg vil slette den skriver den " at filen er i brug og kan derfor ikke slettes " har lukket alle mulige processer i windows joblist for at stoppe det job den skulle være forbundet til. men ej heller det hjælper.. hvad gør jeg.. kan det være en virus, orm eller hackerprogram?

Håber der er en der hender til problemet :)

// Douink

Kommentar
Fra : larslynge

Dato : 11-03-06 02:47

det nok en virus
har du scannet din pc?
du kan prøve og starte windows i fejlsikret tilstand også slette den, men tror det er en virus så den popper sikkeret bare op igen.
prøv og scanne med den her scanner er ret god http://housecall.trendmicro.com/

mvh lars

Kommentar
Fra : larslynge

Dato : 11-03-06 02:49

ps for at starte i fejlsikret tilstand tryk f8 i opstarten.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-03-06 08:12
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-03-06 08:57

Husk at fjerne den i fejlsikret tilstand
Tryk under opstart af pc, F8

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 11-03-06 08:58

UPS, så ikke den var beskrevet

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 11-03-06 09:05

Hej, gå ind på www.arlet.dk hent hijack this scan din computer og send logfilen til ham, så gennemgår han den og fortæller dig hvad du har af snavs, og hvordan du kommer af med det.

Med venlig hilsen

Jacob

Accepteret svar
Fra : sp4nker

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-06 09:17

Hent Dr. Delete....Den sletter alle uønskede filer....

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 11-03-06 09:23

Hej Douink.
Prøv, når du starter din pc, så undlad at logge den på netværk(annuller).
mange "småproblemer" starter nemlig først når man søger at komme online.
Og derved "aktivererer" de små bæster.
Prøv derfor at fjerne dem. inden du logger på dit netværk.
mvh halvdum

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-03-06 09:37

Prøv at gå i regedit og søg på crack.exe. Når du finder den kan du i første omgang omdøbe den til noget andet og hvis ikke der sker noget ved det kan du jo slette den senere.

Start - Kør - Skriv regedit - Rediger - Søg

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 11-03-06 10:14

Hej her er så hvad Symantic skriver om crack.exe.

http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.mexer.c.worm.html

Gå på Spywarefri og online-værktøjer. Scan med Bittdefender. Den plejer at være ret effektiv.

http://www.bitdefender.com/scan8/ie.html

Håber det løser dit problem.

VH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 11-03-06 15:07

Tak for svaret sp4nker.

Det var sgu Dr.Delite der løste mit problem.. kan hentes her:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Prøved at søge på crack og crack.exe i regdit og det gav ikke lige nogle resultater. ellers tak for hjælpen der.
Prøve at starte i fejsikret tilstand. og den ville stadig ikke lade sig slette.
Dr.Delite nakkede den med det samme. og skulle du få brug for den, er det op linket her
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

Tak for hjælpen alle :)