/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Private mapper/programmer...
Fra : gozimza
Vist : 543 gange
50 point
Dato : 10-03-06 14:26

Endnu et ? fra mig...

Vi er 2 brugere på min Pc, hvis f.eks jeg ikke vil have at andre kan bruge f.eks en browser(Opera), og diverse andre programmer og mapper, hvordan forhindrer jeg det?

Jeg kører med XP...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-03-06 14:40

Hvis det er XP styresystem laver du 2 forskellige login og i kan hver have jeres eget skrivebord og programmer akkurat som i vil.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-03-06 14:43

Det gøres ved at gå i - Kontrolpanel - Brugerkonti - Opret ny konto - følg anvisningerne - hvis begge må have tilladelse til at installerer programmer og ellers foretage ændringer i windows skal begge have administrator rettigheder. Så er det nemæig mulift at tildele sin konto med kode og du er den eneste der kan logge på din konto.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 10-03-06 18:35

Hej Fijala...

Jo det er jeg med på og det har vi også, men hun kan stadig bruge Opera(browseren), som jeg er blevet glad for pga. den kan huske koder på en dejlig nem måde...men netop derfor vil jeg gerne at kun jeg har adgang...

Forstår du mig?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 10-03-06 19:31

Jeg mener at bruger konti er særskilte, har din browser gemt koder i den ene konto, så huskes de kun i den konto, det kunne komme an på en prøve, opret en ny bruger konto, log dig ind på kontoen og prøv at bruge Opera der for at se om koderne følger med, det tror jeg ikke de gør, dine mapper kan den anden bruger ikke se eller åbne, hvis du har adgangs kode på kontoen

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 10-03-06 23:34

hej ved ikke om det her er noget du kan.

folder access.

http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=872

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 10-03-06 23:51

Hej o.v.n

Jeg tjekker lig og vender evt tilbage med lidt P.

Godkendelse af svar
Fra : gozimza

Dato : 13-03-06 13:39

Tak for svaret o.v.n..

Du havde lige precist ret, så her er dine point...takker