/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
mercedes om6-36
Fra : thyge1072
Vist : 1448 gange
200 point
Dato : 10-03-06 08:43

savner lidt information omkring denne motor. har prøvet at google det, men uden de store brugbare ting, så derfor hvis nogen har erfaringer omkring denne type motor og yderligere om man kan bruge almindelige autodele fra gademotoren til denne?? er klar over visse dele SKAL være mariniseret ; )

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-06 10:15

Det er en RIGTIG fin lille (omend noget "bedaget") motor fra Mercedes. Den stammer egentligt helt tilbage fra 50'erne og blev bl.a. anvendt i Mercedes bilmodel 170. Den dannede grundlag for Mercedes senere udvikling af dieselmotorer, herunder din marinemodel. ALLE interne dele på din er identiske med den ordinære grundmodel, så reservedele passer således sammen. Mange gamle marinemotorer af tilsvarende årgange er ofte erklæret "døde" uden mulighed for at ¨res.dele til dem, men bl.a. din model kan fås ALT....trod alderen

Du kan evt. prøve at henvende der hos ham her (selvom han ikke er "havmand" ved at praktisk taget ALT om Mercedes og kan således skaffe næsten ALT)

http://www.folmers-auto.dk/

Held og Lykke med din fine Mercedes fremover!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-03-06 10:16

Har du prøvet at søge på OM 636 i stedet?

Jeg har selv haft en af de helt gamle 180D motorer monteret i en båd og jeg fik reservedele bestilt hjem fra den lokale Mercedes forhandler og de kunne skaffe det meste selv om det var en meget gammel motor der havde været totalrenoveret for derefter at blive monteret i en mejetærsker for til sidst at ende som bådmotor.

Bådmotorerne er jo en del af Mercedes industriprogram og det er i princippet den samme motor som i bilerne hvor man så har mariniseret og ændret nogle komponenter så de bedre tåler et saltholdigt miljø.

Godkendelse af svar
Fra : thyge1072

Dato : 10-03-06 14:31

Tak for svaret pallenoc. den er mægtig ; )