/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Typo3 og webhosting.dk
Fra : fasterholdt
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 09-03-06 20:46

Hej

Jeg er nybegynder i Typo3, og er ved at prøve og sat det op på mit webhotel hos webhosting.dk, men har et problem med at finde ud af hvordan stien til ImageMagick skal skrives.

Jeg har fået følgende kommando at vide fra webhosting.dk:

$commandline="/usr/local/phpbin/bin/convert ".$fullpath." -resize ".$new_w."x".$new_h." ".$thumbnail;

exec($commandline);

men det virker ikke hvis bare jeg sætter den ind hvor stien skal angives.

Er der nogen der ved noget om det?

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 10-03-06 01:13

brug server variable til finde sti'en til roden af dit webhotel
Kode
$_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]

og tilføj f.eks ekstra sti hvis dit/dine script ligger i en anden mappe
Kode
f.eks.
$_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/mappe1/mappe2/"

Kommentar
Fra : fasterholdt

Dato : 10-03-06 08:40

Jeg er fuldstændig nybegynder med typo3 og php osv, vil jeg lige sige, så det kan godt være jeg spørger dumt, men forstår det stadig ikke.

Skal man sætte alt det sammen til noget lignende:
Kode
$_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."/$commandline="/usr/local/phpbin/bin/convert ".$fullpath." -resize ".$new_w."x".$new_h." ".$thumbnail;

exec($commandline);

eller hvad gør man, ved godt jeg måske har vovet mig lidt langt ud over hvad jeg har forstand på, men det er lykkedes at få resten af typo3 til at virke, så det ville være dejligt også at få ImageMagick til at virke.

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 10-03-06 09:57

webhosting.dk understøtter IKKE ImageMagick, brug GD library

Kommentar
Fra : fasterholdt

Dato : 10-03-06 10:19

Det er da forhåbentlig ikke rigtigt , jeg har lige skiftet webhotel fordi det gamle ikke kunne køre typo3

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 10-03-06 12:19

du kan jo selv spørge her http://www.webhosting.dk/sendemail.php

Kommentar
Fra : fasterholdt

Dato : 10-03-06 15:14

Ja det havde jeg også spurgt dem om, og det siger de at de gør, men at de ikke ved noget om Typo3, og derfor ikke kan hjælpe.

Kommentar
Fra : funbreak

Dato : 10-03-06 15:22

sæt Typo3 optil GD library, GD er indbygget i PHP

følg vejledning i filen install.txt