/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
"Menneskets Eksistens" - v3
Fra : TheOsirisDK
Vist : 546 gange
500 point
Dato : 09-03-06 13:03

Okey, det er torsdag idag og imorgen kl 13.30 skal min skriftlige del afleveres.
Inden jeg gør det dog, havde jeg en eller anden forhåbning om at der måske var nogen der kunne lokkes til at kigge den igennem og måske give lidt konstruktiv kritik ?

Det er en 14 siders projekt om Defination på Eksistens og Intelligent Design, så det er forståeligt hvis der ikke er, jeg vil bare gerne have så mange vinkler på som muligt.

http://www.badongo.com/file.php?file=Hvad+er+eksistens-__2006-03-09_Hvad_er_eksistens2.doc
(tilføje "=black" (uden "") for sort baggrund - bedre for øjnene

(der er små 10-20 sek vente tid men derefter vil der øverst være en der hedder "Click here to download")

Inden de svare, glem stavefejle, introen er stadig undervejs og jeg arbejder stadig på at få sat fodnoter og kildemateriale ind - alt du læser er vel dokumentere og hvis er det gjordt opmærksom på.

Projektet har i det store hele til foremål at sætte videnskab og religion op og så ud fra, bla, nogen filosoffers mening give bud på hvordan vi har taklet det begreb at vi ekstere og deraf drage en konklusion af hvad vi har brug for.

Foreløbig forsiden kan findes her: http://i7.photobucket.com/albums/y266/OsirisDK/Evo2altsmall.jpg
Indeks baggrund her: http://i7.photobucket.com/albums/y266/OsirisDK/Evo2alt2.jpg
(ingen kritik på disse tak, som sagt er de foreløbige og får hjælp af depthCore til videre udvikling.)

Regler: svar skal gives senest fredag morgen (så jeg har tid til rettelser)
Hvis ikke de har noget seriøst konstruktivt der direkte kan forbedre så lad vær at svare på denne thread!!!
Hvis linket ikke virker eller de er i tvivl så lad værat svare!!!
Hvis de er i tvivl om noget så plz kontakte mig på theosirisdk@msn.com (mail og messenger adresse) i stedet for her
(jeg har ikke så mange point at give af, så hvis i har noget svar lad mig tage dem tilbage...)

Hvis ikke svaret har nogen relavants til noget af det vil pointe ikke blive givet.

For yderliger info om mit emne se tiderligere indlæg
http://www.kandu.dk/spg83272.aspx
og
http://www.kandu.dk/spg84333.aspx

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 500 point
Dato : 09-03-06 19:02

Går ud fra at det her skal kunne læses af en der ikke har studeret det, så mens jeg er ved at læse falder jeg over denne sætning.
Videnskabs har selv postuleret tallet 1.618… til at være universets ynglings tal. Hvor kommer det tal fra, som læser vækker det min nysgerighed, men sidder tilbage med en følelse af at mangle noget, hvis du forstår? Udover det har jeg egentlig ikke noget at kommentere.
Jeg synes du har skrevet en ganske udmærket opgave. Der er selvfølgelig det med grammatik og stavning, men det var du jo selv inde på.

Held og lykke med den.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 09-03-06 19:07

Tusind tak! Havde jeg faktisk ikke set, og jo, det med grammatiken, er gået i gang med at rette
Er sikker på dem inde hos Logitech har blandet tasterne på mit tastur anderledens...

Derudover siger du "udmærket opgave"...
Fair nok, det er hvad jeg har afleveret hele året, så hvad kan gøre den bedre?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-03-06 19:21

Med udmærket, mener jeg at du har skrevet en god opgave. Du gaber over et temmeligt stort emne. Og kan derfor forståeligt nok ikke gå så meget i dybden.
Den første del af opgaven, var nok der hvor jeg savnede lidt mere dybde, det tog lidt tid at fange mig, men jeg synes at langt det meste var meget interessant læsning.
En god indledning til din opgave vil være en god ting da det så ikke betyder så meget at du ikke går så dybt de første par sider. Det der skete for mig var at det tog mig lidt tid at få "tunet" mine tanker ind på emnet, der kunne en indledning have kickstartet mig.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-03-06 19:24

hmm...

Havde lige overset at det med indledningen, var også noget du arbejdede på.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 09-03-06 19:39

Ja, men en af sensorne som skal læse sætte meget væk på kommunikation, så det er sikkert nok noget jeg skal arbejde lidt med...

Der er ikke noget du syntes virker overflødig i forhold til min konklusion...?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 09-03-06 19:43

Nej, ikke mere der falder mig i øjnene.

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 30-03-06 22:07

Hmm. Fik endelig karakteren for den. Rettede indledningen, satte nogle bedre vendinger ind nogen steder, yderliger underbygget min konklusion og lavet en killer præsentation.

"men du får 10...."

(følgende linier er blot præget af en ubeskrivelig desillusion over karakter samt sine læres inkompentance...)

Jeg rettede som sagt indledningen, og syntes selv den var ret god. Jeg fik alle mine kilder i orden og den mundtlige præsentation scorede høje point hos både min klasse og mine lærer.
Min afleverings karakter fra termins prøver har sjældent være under 11, og aldrig under 10. (aldrig 13 dog )
Selv syntes jeg det endelige produkt blev ret godt, og faktisk taget mine tidligere opgaver i betragtning i 11 tal værdigt.

Det syntes mine lærer også, men under den "fyldensgørende respons" fik jeg at vide:

"Det var et utrolig godt stykke arbejde og ... (bla bla bla)... men vi syntes ikke du spurgte nok om hjælp, så du får 10..."

Inddirekte kan jeg selvfølgelig godt se at de mener hvis jeg spurgte om ville jeg få flere vinkler på, hvilket jo også er meget godt, men hvis ville de vinkler så være? mine lærers?!

Se, for mig lød det fuldkommen som om de sagde "rigtigt godt - men vi kunne godt tænke os at vores meninger var taget i betragtning!"

1, I realitet bør de da slet ikke interfere i en eksames opgave
2, Jeg mener ikke at de lære der skal rette ens opgave kan gå for at vlre "troværdigt" kilde materiale. Det er da ikke deres meninger der skal tages i betragtning på noget tidspunkt. Meninger er så vidt jeg har forstået, at stille sig et problem og så finde frem til en løsning gennem analyse og egen konklusion.

"syntes ikke du spurgte nok om hjælp"... jeg sagde ikke noget fordi jeg var bange for de ord der kom ud ville være noget jeg seneree kom til at ærge mig over.

Men helt seriøst, er det virkelig grundlag nok for at gå fra et 11 til 10???

(Jeg kunne rigtig godt tænkte mig at høre jere meninger om dette, bedst ville dog være hvis jeg kunnefå en trejde part til at læse det endelige resultat, men det fylder 20 sider så...¨
hvis nogen har mod på at bistå mig i kampen mod systemet(eller modsat) så mail mig på theosirisdk@msn.dk )