/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
router
Fra : popo
Vist : 3773 gange
100 point
Dato : 08-03-06 20:03

Kan man sætte 2 router på en adsl forbindelse,hvis man kan hvordan skal de så forbindes?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-03-06 20:41

Det er ikke godt med 2 routere på samme forbindelsse. og hvorfor også det. Brug hellere en switch efter routeren.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 08-03-06 21:55

Hvis det er fordi, du har 2 routere med en switch i hver, og gerne vil udnytte dem begge, kan du sætte den ene op som sædvanligt til at route WAN / LAN trafikken og evt virke som DHCP server. Fra det ene af LAN-stikkene her trækker du et kabel til et LAN stik på den anden - du skal altså IKKE bruge WAN-delen her. I den anden skal du også slå al routning fra, så mener jeg, af du kan bruge den som switch.
Jeg er ved at opsætte noget lignende, hvor "nr. 2" samtidig skal virke som trådløst accesspoint.

Hilsen myg

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-06 21:57

På nogle routere kan man deaktivere routing så den kun fungerer som switch, men nok ikke på din.
Man kan godt sætte flere routere efter hinanden, men det kan nemt blive lidt besværligt da WAN porten jo er beregnet til at sætte i et Internet modem.
Du kan prøve at anvende LAN portene til at forbinde til den anden router og netkortene.
Normalt anvender man kun flere routere hvis man kører med paralelle netværk.

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 09-03-06 18:12

Tak for svaret BjarneD. jeg prøver atrode med det den ene router er Allnet (all 1295) den anden er Linksys Wireless-g (wrt54gs)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-06 18:51

Da jeg formoder, at det er Allnet routeren du vil fordele med bør du da nok undersøge om den ikke kan tilsluttes alene.
Se evt. her: http://www.allnet.dk/Support_Router1.htm
Men ellers skal du bare prøve med ind LAN til LAN.
HJvis du kan finde en funktion der hedder noget i retning af Advanced routing og der har muligheden for at vælge mellem Gateway og Routing kan du benytte den til at deaktivere routeren som Internet router ved at vælge routing i stedet for Gateway, hvor den skal søge en IP adresse fra en udbyder.