/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
jamie oliver
Fra : frueyde
Vist : 4754 gange
150 point
Dato : 08-03-06 16:36

kom tilfældigt forbi tv danamrk i går mens han var der, han lavede en masse med brød, bla. en der var rullet ud, så kom han fyld på og rulede den som til snegle , kan ikke finde opskriften nogen steder, men ville meget gerne høre hvad han havde som fyld, var der nogen som så det og kan fortælle hvad han havde i, det så bare så lækkert ud

hilsen frueyde

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 08-03-06 16:55

Hej fruyde
Mon du kan finde opskriften på hans Engelske hjemmeside:
http://www.jamieoliver.net/
mvh mcloud

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 08-03-06 17:00

mcloud

som jeg skrev har prøvet at lede også på hans hjemmeside men kan ikke finde den, så det var hvis nogen havde set programet

hilsen frueyde

Accepteret svar
Fra : 25

Modtaget 75 point
Dato : 08-03-06 17:45

Chokoladesnegle

Grundopskrift:
50 g gær
30 g honning eller sukker
6 1/4 dl lunken vand
1 kg mel med højt glutenindhold
30 g salt
lidt ekstra mel til bordet

chokoladesnegle

1 x grundopskrift til brød
200 g smør
200 g knuste eller hakkede, letristede hasselnødder
300 g finthakket eller reven, virkelig god chokolade (70% cacaoindhold)

Del dejen i 2 lige store portioner .
Efter dejen har hævet 2. gang rulles hvert stykke ud i en 17 cm lang firkant på er meldrysset bord.
Rul så den anden vej, til dejen er rektangulær og ca. 1/2 cm tyk - det behøver ikke være så nøje. Smør smørret i et ynndt lag over dejen., drys hasselnødder og chokolade på og rul dejen sammen på den brede led. Skær ud i skiver a 2 cm. Læg skiverne ved siden af hinanden på en smurt bradeplade med skærefladen opad og med lidt luft imellem, Bag sneglene i en forvarmet ovn ved 200 grader i ca 20 minutter. Lad dem køle af på en bagerist i 20 minutter og spis dem så med et glas koldt mælk til

Jeg har være nødt til at forkorte proceduren den fylder ca. 2 a 4 sider,

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-03-06 17:47

Bogen har jeg selv - faktisk har jeg 2 der er skrevet af ham.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-03-06 17:50

Dem har jeg osse...og jeg har hans tre videoer - han er min guru

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-03-06 17:53

enig med dig vil.du

Kommentar
Fra : 25

Dato : 08-03-06 17:53

enig med dig vil.du

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 08-03-06 20:44

det lyder lækkert, men det var nu ikke en dessert, men en slags pizza
har også selv en del af hans bøger, men det var hvis nogen havde set det i går

hilsen frueyde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-06 20:48

Der står i dette link, at alle hans opskrifter skulle være her

http://www.dr.dk/mad/kok_alle_opskrifter.asp?inpKokkeID=8

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 09-03-06 09:38

De udsendelser tvdanmark sender hedder Olivers twist - eller noget i den retning - og det er ikke de samme udsendelser, som dem, der var på DR. Derfor er opskrifterne ikke på DR's side og man kan heller ikke finde dem på Jamies eget site.

I "gamle" dage havde tvdanmark en side med hans opskrifter, men det link er dødt nu. Jeg har selv ledt efter en opskrift på en chokoladekage, min datter så ham lave til sin kone i et af afsnittene - men det er ikke lykkedes . Måske skulle man maile tvdanmark og spørge dem, hvor man kan finde opskrifterne ??

Godkendelse af svar
Fra : frueyde

Dato : 19-03-06 10:47

ja jeg fik ikke det svar jeg søgte, men du får point for din indsats med den lærkre opskrift

hilsen frueyde

Kommentar
Fra : 25

Dato : 19-03-06 12:06

Hvis du kan fortælle hvad der var i er det da muligt at jeg kan finde den rigtige opskrift.