/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP kører dårligt.
Fra : scrubber
Vist : 1044 gange
100 point
Dato : 07-03-06 21:49

Har lidt problemer med min PC'ere. Den har kørt godt det sidste års tid. Men er lige pludselig blevet ekstrem langsom. det kan tage op til 4 min bare for at åbne et windue in Explorer.
Jeg kører kun med 256 mb ram og ved at det er noget i underkanten. Men findes der ikke nogle programmer der kan tjekke min PC' er som der fandtes ved windows 98 (feks norton utilities)

Jeg kører med avg virus checker samt webroot spy sweper.
Nogen der har bogle forslag udover at blive ved med at hælde mere ram i. Gider ikke rigtig da jeg snart skal have en ny maskine .

mvh scrubber

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 07-03-06 21:58

Kan det være du er kommet til at indstalere en masse pogrammer, som du ikke er kommet af med igen ?

Du kan jo altid prøve at køre en ad aware: http://www.download.com/3000-2144-10045910.html

Hvad med din com, er den opdelt i 2 drev ? C og D evt.
Hvis du har for mange ting liggende på dit C drev (eller det drev hvor windows er indstaleret) så kan din com godt blive langsom.
Husk, ting som ligger på skrive bordet, eller i My Documents, de ligger i virkeligheden på C drevet.
Dvs, alt hvad du har af private ting, billeder, musik, film osv osv osv... det skal gemmes på D drevet.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 07-03-06 22:00

Har du prøvet at defragtmere hardisken- har du skannet for Spywar

http://www.spywarefri.dk/

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 07-03-06 23:07

Jep har defragmenteret og kørt webboot spy sweeper !!

scrubber

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 07-03-06 23:56

Prøv aligevel at gå på http://www.spywarefri.dk/ der er en del programmer der kan skande din Pc.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-06 03:09

eller
kig ind hos www.arlet.dk - se under " en langsom computer" - kan jo være der er hjælp til dig der.
Send evt en hijacklog ind enten til arlet eller spywarefri - skidt og kanel sløver jo også.

ps... for mange ram kan også gøre din puter sløv - har du tænkt over det ???? Som hovedregel går man ud fra at dobbelt af hvad maskinen er født med er max.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-03-06 07:24

Lyder lidt banalt, men se lige hvordan dine ram tælles op under opstart - når det "lige pludselig" er sket!

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 08:58

Hej, har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og se om den også er langsom der?

Hvis ja så kan det være noget med selve systemet (ram, motherboard osv) hvis nej kan det være pga du har en masse installerede ting på din maskine. Start med at afinstallere de ting du ikke behøver, slet de ting i filsystemet du ikke har brug for og defragmenter derefter.

Håber det hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 08-03-06 10:25

Luk alle åbne vinduer...
Når du er på dit "skrivebord" så tryk "CTRL + ALT + DEL"
Vælg fanebladet "ydeevne"

Hvor mange procent bruger din CPU?
Hvor meget "tilgængelig" fysisk hukommelse har du?

Vh fluffy

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-03-06 12:21

Og når du er igang, så se lige hvilke programmer der ligger i START/alle programmer/start.
Fjern de programmer du ikke bruger.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 09-03-06 19:57

Prøv dette:

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe ( må kun bruges på Win2000 og XP )

Hvis dette ikke hjælper så prøv, at tjekke dine dvale indstillinger.

Scan derefter med dette program: http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

og læg en log herind.

http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm ( en vejledning til Hijackthis. Husk at pas på hvad du foretager dig i Hijackthis du må endelig ikke trykke på fix checked eller markere noget. Kun trykke save log. )

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 09-03-06 21:51

Hej Fluffy

Jeg har 42552 tilgængelig. Men problemet er lige pludselig opstået. Jeg tror også at den maskine jeg engang købte og fik at vide at den var med org windows ikke er det. For samme dag mit problem startede sagde jeg ja til at lade windows opdatere og denne gang fik jeg at vide at mit system muligvis var en piratkopi. Yderlige kan jeg heller ikke åbne links mere. Desuden har jeg meget svært ved at åbne netbank samt at åbne et nyt explorer windue tager 2-3 min hver gang !
Så jeg tror at jeg skrotter maskinen nu og evt køber en ny Dell maskine, så er jeg da i det mindste sikker på jeg har en org windows. Jeg gider ikke skal til at ekstra købe en org version til 1200-1800 og gøre verdens rigeste mand endnu rigere.

Jeg har dog renet med at børnene skulle overtage maskinen til lidt små spilleri, men så skal jeg både have en org windows samt et 512 mb modul. Og det bliver sku for dyrt.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 09-03-06 22:11

Hej mpjc

her er en log

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:07:43, on 09-03-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTBDaemon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\WINWORD.EXE
C:\Documents and Settings\Bartholdi\Skrivebord\virusprogrammer\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\Userinit.exe
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: eBay Toolbar Helper - {22D8E815-4A5E-4DFB-845E-AAB64207F5BD} - C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTB.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: eBay Toolbar - {92085AD4-F48A-450D-BD93-B28CC7DF67CE} - C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTB.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hplampc] C:\WINDOWS\system32\hplampc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eBayToolbar] C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTBDaemon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &eBay Search - res://C:\Programmer\eBay\eBay Toolbar2\eBayTb.dll/RCSearch.html
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4C39376E-FA9D-4349-BACC-D305C1750EF3} (EPUImageControl Class) - http://tools.ebayimg.com/eps/wl/activex/EPUWALControl_v1-0-3-24.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1138793311681
O16 - DPF: {92E7E45A-D8C8-480E-AF99-176E43997CAA} (Aurigma Image Uploader 3.5 Combo Control) - http://www.pixdiscount.dk/clients/ImageUploader3.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/sj/en/check/qdiagh.cab?319
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe

mvh scrubber

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-03-06 05:42

Uden at kende noget til det, ville jeg se lidt nærmere på dit Java program.
Mener at have hørt, at der kan være spyware i det.
Har selv prøvet at køre den sidste nye udgave, med diverse problemer.
Så som at blive nægtet adgang til nettet

Du kan altid finde et Java program, i en netbank.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-03-06 05:46

Kunne også være din toolbar fra E-Bay, der spøger

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 10-03-06 07:45

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle problemer.

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-06 08:07

Prøv CTRL+ALT+DELETE
Der kan du hvad der tager kræfter.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 10-03-06 09:33

Underligt !!

Jeg opdagede at en program der blev åbnet med Spý sweeper gjorde at lige meget hvad jeg åbnede fik CPU til at gå på 100 % og der blev den stående. Når jeg lukkede denne process gik alt lynhurtigt igen. Jeg har nu afinstalleret spy sweeper igen og alt kører normalt nu. Nu kan jeg endda klikke på et link og jeg kan åbne dette. Det virker som maskinen kører helt normal igen

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 10-03-06 09:37

Hej igen tror det kører normalt tak for at de gode svar. Men det var sofus dk der ledte mig på sporet
men også en MPJC + trine 08 samt fluffycalus

mvh scrubber

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 10-03-06 09:37

Tak for svaret sofus.dk.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-03-06 11:10

Åhhhhhh, jeg ber.
Hellere en kasse ØL.

Godt det virker igen.