/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lækker benzin ! hjælp !
Fra : Cortx
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 07-03-06 19:06

Hey alle :)

Har mig en Benelli. Og der hvor jeg tror meget, at måleren til benzin sidder, lidt væk fra dekslet, der lækker den altså !

Jeg ved ikk om den skal det? For det er jo lidt ligesom om at det er nemmere for den at "suge" det, når der kommer luft ind et sted. Ligesom en kokusnød. mælken kommer meget nemmere ud, hvis man har 2 huller. et til luft og en hvor det kommer ud.

Help me. Skal jeg "silikonere" det? :P

På forhånd tak,
Rasmus Henriksen
Cortx

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 30 point
Dato : 07-03-06 19:10

Ja det skal du. Det med luftindtag bør være indbygget i dækslet. Det skal ihvertfald ikke ske via en decideret læk.

Godkendelse af svar
Fra : Cortx

Dato : 07-03-06 19:20

Nej mener jeg heller ikke, men vel omvendt ikke gøre det, hvis nu helved er løs bagefter og at den så ikke længere kan hive benzin ned :P Tak for det (;

Kommentar
Fra : Cortx

Dato : 09-03-06 18:41

OBS! Brug IKKE silikone/lim eller ligende. BEnzin ætser det, og tager den med en tur i kaburatoren :P Fik lige tippet af en anden. Jeg har tænkt mig at putte smeltet plastic på. Tager en gammelt håndtag og smelter over..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-03-06 18:52

Det må du sgu undskylde. Det med silikonen var jeg ikke klar over. Men at lækken SKAL lukkes er jeg helt sikker på. Jeg ville nu hellere lave en god lodning end bruge smeltet plastic. Hvem ved om ikke også plastic angribes af benzinen.

Kommentar
Fra : Cortx

Dato : 15-03-06 21:38

Jamen det er jo en plastic tank :P Så jeg kan jo ikke lode vel mester :D
Det gør ikke noget, nåede at blive advaret af en anden, så der sketet intet :D

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-03-06 21:59

OK. Så er alt jo klaret. Ha' det godt og vi snakkes ved.