/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
kvinder med slips?
Fra : 0463
Vist : 1760 gange
50 point
Dato : 07-03-06 17:46

På min arbejdsplads som er et supermarked, har vi herrer fået besked,
om at vi skal til at gå med slips.
Men min kvindelig kollega vil ikke, hun siger det ikke er noget for kvinder.
Jeg selv mener at kvinder da godt kan gå med slips.
hvad mener i ?

På forhånd tak for jeres kommentarer

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-03-06 17:52

Jeg må indrømme, at jeg ville altså også nægte at gå med slips! Det ser da ligeså åndssvagt ud som hvis en mand fik en perlekæde om halsen. Jeg ved godt, at moden i perioder har givet grønt lys for slips til kvinder, men det er og bliver da en herremode. Jeg synes det er meget uskønt.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 07-03-06 17:59

Hvis slipset bæres på den bare hals som en halskæde SÅ ser det tåbeligt ud, men med en dertil egnet pæn skjorte kan det være lige så pænt på en kvinde som på en mand. Det gøres i mange brancher. Politi og Forsvar er bare 2 af dem. Også i mange firmaer forventes det at salgskorpset bærer slips uanset kønnet.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-03-06 18:16

Der er da mange kvinder der går med slip - prøv bare at gå på PAN, så skal I bare se.

Nååååå - ja - og så er der jo politibetjente og forsvaret
- ikke at der nødvendigvis er en kobling der

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 07-03-06 18:22

Jeg synes godt, at kvinder kan gå med slips, hvis de har lyst - men synes lige så godt virksomheden kunne designe et tørklæde, der i stilen svarede til det reglementerede slips
Man må da også godt kunne se forskel - og rent personligt, ja men så synes jeg altså, at slips er til mænd
Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-03-06 18:35

Jeg synes osse det er helt OK at piger bærer slips. Det kan oven i købet se godt ud.

En helt anden ting er jo at, hvis det nu skal til at være en del af en unuform/en arbejdsbeklædning, så er der jo ikke så meget at gøre ved det.

Der har, gennem tiderne været mange underlige tilbehør til arbejdsuniformer, tænk blot tilbage på de 'kapper' som sygeplejersker, smørrebrødsjomfruer, ansatte i fødevareforretninger og mange andre, skulle bære engang. Det hed sig at det var for at skjule håret - af hygiejniske grunde meeeeen den skjulte nu ikke meget hår.

Hvis din kollega ikke er alene om at modsætte sig slipset, kan hun jo evt. prøve at samle de øvrige til en samlet protest og så se om de kan blive fri.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-06 18:44

Det eneste tilfælde jeg syntes det klæder en kvinde, er hvis hun KUN har det på.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-03-06 18:57

Det kan se hamrende elegant ud. Jeg sidder med en film på nethinden (med Sharon Stone) hvor hun havde et kanon dress på med dertil hørende slips Men ok, Grethe Sønch, eller Cleo vil nok ikke se helt så fikse ud *gruble*

Til sammenligning synes jeg, at Ole Thestrup ser anderledes ud med slips, end eksempelvis George Clooney!

Men om jeg ville nægte at bære slips i et arbejdsforhold?! ...Nej det tror jeg faktisk ikke at jeg ville..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-06 19:47

hmmm der var så meget snak om at visse grupper kvinder ikke måtte bære tørklæde for eks i et supermarked pga faren for at det skulle komme i klemme osv - det kan jo gælde for et slips lige så vel -

Men - ganske rigtigt er der situationer hvor slips i uniform øjemed kan være påkrævet - så det er ligesom lidt op til hvilket slags arbejde der er tale om - en kvindelig betjent - en kvindelig vagt - osv osv - ja slipset kan være helt ok og oven i købet et must.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-03-06 19:58

Og arbejdsstedet er et supermarked! ....Slipset kunne jo ryge med transportbåndet - og hvem gider have en medarbejder med hjem?!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-03-06 20:08

pallebhansen

Creamy >> Jamen hvis slipset ryger i båndet, så får kunde sqda ikke en medarbejder hjem - nææææh, så bliver kassedamen RET langhalset

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-03-06 20:13

Hvorfor ikke indføre at alle skal have en lille charme"klud" om halsen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-03-06 20:22

Jeg vil ingen charmeklud ha'.
Jeg holder med PalleBHansen..................kvinder med slips.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-03-06 20:30

--> Vil.du

Jeg ser for mange tegnefilm. Kassedamen var røget i nettoposen. No doubt

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-03-06 21:07

Jamen så ok da - det er osse et grimt billede jeg ser for mig, med dét slips på båndet - puha

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-03-06 21:23

Citat

Slipset kunne jo ryge med transportbåndet - og hvem gider have en medarbejder med hjem?!

Citat

Dén lo jeg MEGET af!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-03-06 21:29

Det kan godt se smart ud med slips, Justitsminister Lene Espersen bruger det jo en gang imellem og hun ser I alt fald flot ud med det. Og så kommer hun også til at se enddu mere myndig ud.
Men hun er nu også flot uden slips

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-03-06 21:58

Jeg har aldrig tænkt over, at der skulle være noget mærkeligt ved at bære slips som kvinde........

Har da jævnligt herreskjorte og sort slips på til en uniform - og?

I firserne var det moderne med slips i alle afskygninger til kvinder... og det ses også i dag.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-03-06 22:41

Slips er FLOT...men jeg må indrømme at den nævnte 'charmeklud' giver mig kvalme og leder mine tanker hen på forførende 'jeg-tror-selv-jeg-er-charmerende' fyre med ærmerne fyldt af scorereplikker..sådan nogle der selv mener de er Guds gave til kvinderne

Næh - slips er flot og både til kvinder - men især til mænd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-06 22:55

Jeg kan bedst lide kvinder i gummistøvler.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-03-06 23:06

Citat
men jeg må indrømme at den nævnte 'charmeklud' giver mig kvalme og leder mine tanker hen på forførende 'jeg-tror-selv-jeg-er-charmerende' fyre med ærmerne fyldt af scorereplikker..sådan nogle der selv mener de er Guds gave til kvinderne

Ditto

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-03-06 23:09

Ja keldd i gummistøvler og med en møggreb, eller mener du ?:
kortlink.dk/2gqv

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-03-06 23:11

Hvorfor skal kvinder klæde sig ud som mænd, når de er på arbejdet?

Hvorfor skal mænd ikke bære tørklæde "charmeklud"?

Citat
På min arbejdsplads som er et supermarked, har vi herrer fået besked,
om at vi skal til at gå med slips.
Men min kvindelig kollega vil ikke, hun siger det ikke er noget for kvinder.
Jeg selv mener at kvinder da godt kan gå med slips.
hvad mener i ?

Kvinder kan godt vise deres styrke uden at skulle være udklædt som en "mand"

Men, der er også de "kvinder" der føler mere styrke ved at gå med slips. Så ligner de noget de ikke er. Nemlig en kvinde med egen viljestyrke.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-03-06 23:15

Palle:
Ja de kan lige gå an.
Keldd.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 07-03-06 23:27

Ans> Der er jo ikke tale om at disse kvinder skal gå klædt som mænd? Vi ved jo ikke engang om de skal have lange bukser på, det KAN jo godt være en pæn nederdel men er højst sandsynligt en slags kittel el.lignende.

Citat
Kvinder kan godt vise deres styrke uden at skulle være udklædt som en "mand"

Men, der er også de "kvinder" der føler mere styrke ved at gå med slips. Så ligner de noget de ikke er. Nemlig en kvinde med egen viljestyrke.

Hvorfor sætter du ordet 'kvinder' i gåseøjne hér? Er man nu ikke længere en rigtig kvinde, hvis man bærer slips?
Og hvor ved du da fra at de ikke har egen viljestyrke? Jeg tror jeg taler på MANGE kvinders vegne når jeg siger at vi altså er en HEL del der klarer os ganske udmærket uden slips på

Altså - styrke/viljestyrke sidder ikke i påklædningen.

Jeg må indrømme at jeg er tilhænger af ensartet påklædning på arbejdspladser OG (nu får jeg på hattepulden) endda OGSÅ i skolerne!!

TÆNK engang hvis vi havde en regel omkring skoleuniformer her hjemme - så ville INGEN blive mobbet på grund af deres tøj og mange mange forældre kunne blive sparet for at skulle købe mærketøj til priser de slet ikke har råd til - blot fordi 'alle de andre går med det'. Dét ville, i mine øjne, være en god ting.
Og NEJ - det behøver slet slet ikke at være sådan en keeedelig uniform som ligner det ungernes oldeforældre gik med i stenalderen - næh, noget fikst noget som har glade farver passende til årstiderne osv. Muligt at ikke alle børn/unge ville kunne lide det - men så var det dælme ens for alle.

Ligeledes på en arbejdsplads - især i forretningerne - HELT ok (igen - efter MIN mening) at man har en form for uniform, dels beskytter man sit eget private tøj og dels (vigtigt) kan kunderne se forskel på personale og andre kunder.

Slips eller ej - uniformen er jeg tilhænger af.

På min gamle arbejdsplads gik vi i korte kitler med lange bukser under. Om sommeren var mændene ved at dåne af varmen og satte en underskriftindsamling i gang for at få tilladelse til at gå med shorts.....
Denne underskriftsindsamling gik fuldstændig i sig selv, da nogle af mændene troede de kunne provokere ved at tage shortsene på før tilladelsen var givet - dén dag de første mødte op i shorts og man kunne skue deres fine stikkelsbærben under den hvide kittel, stoppede bønnen totalt
Det så IKKE godt ud - mildest talt

I øvrigt FIK de faktisk tilladelsen på et tidspunkt - men de benyttede sig kun af den i pauserne

Godnat herfra

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-03-06 23:41

Citat
Hvorfor skal mænd ikke bære tørklæde "charmeklud"?

Fordi det gør det lettere for kvinderne at kværke dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-03-06 00:57

Citat
På min arbejdsplads som er et supermarked, har vi herrer fået besked,
om at vi skal til at gå med slips.
Men min kvindelig kollega vil ikke, hun siger det ikke er noget for kvinder.
Jeg selv mener at kvinder da godt kan gå med slips.
hvad mener i ?

Har du slet ikke tænkt på at det kun herrerne, der har fået den besked?

Så hvorfor skulle en kvindelig kollega så gå med slips?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-03-06 10:17

Jeg tror slet ikke, at supermarkedet har haft disse mænd/kvinder-tøj tanker med i tankerne, da de skulle vælge uniform.........

Forestil jer at sidde dér og kikke på diverse billeder af uniformsforslag og finde én, der er pæn, som passer til firmaets farver.......

Så sætter de måske flere dele sammen, så de får et samlet vurderingsresultat - og her er slipset så med i hele sættet.

Og uniformen er måske ens uanset, om man er mand eller kvinde.....

Hvad er problemet - det er jo ikke noget modeshow vel?

Så har hver ansatte sit eget personlige touch med hårfarve, frisure, smykker, makeup. Dét vil så markere personligheden.

Men ellers er det da praktisk med en uniform - ohh, hva' ska' jeg ta' på idag?????

Uniformen skal vaskes - eneste "bekymring" og du sparer dit eget tøj for slid o.m.a.

Keldd - long time no read...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-03-06 10:24

Hanneskat
Jeg har så travlt med at skovle sne, derfor.

Til Alle:
Iøvrigt, er det snart forår, stol på det.

Hilsen
.. Keldd.......

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-03-06 11:08

Forår? Hvor? HER?
Nixenbixen - 15 graders frost i nat og lige nu minus 6 grader..meeeen ok, solen skinner rigtig flot nu og det ER da muligt det lakker derhen ad nu....man har lov at håbe

Moster Glad> Ja, en uniform er vældig praktisk i mange retninger og man kan sagtens lave en herre- og dameudgave. Jeg tror det var i det gamle 'Spies Rejser' de havde en eller anden kendt designer til at designe uniformen som så blev en elegant mørkeblå habit til mændene og en meget flot dragt til pigerne, i samme farve og snit. Begge uniformer havde slips som tilbehør. Det var diskret og pænt. Jeg kan huske at man diskuterede længden på nederdelen der hørte til dameuniformen, jeg mener den endte lige under knæet, hvor ønsket var lige over.

Keldd> Skovler du sne? Uhhh, det er længe siden vi har gjort det, vi fik en aftale med dem der kører for kommunen om at de tager vores fortov med, når de alligevel kører ud for dem - det er en af de bedste aftaler vi har foretaget i laaaang tid
Om det så er lige så sjovt når regningen engang kommer, det vil vise sig - men så må vi jo blot tænke på alle de gange vi er blevet sparet for at skulle ud og fjerne sne fra morgenstunden - og igen til aften.
Der er mange her i byen der er 'med på kommunevognen' når det drejer sig om snerydningen, det fortalte 'snemanden' da vi ringede og talte med ham om det, vi havde ikke haft tanken før men nu er vi utroligt glade for ordningen - og lettede

Nu vil jeg ud og kigge efter nogle små gule erantisansigter igen igen igen, de må da snart være her, jeg har fået at vide at de er kommet frem mange steder.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-03-06 11:19

vil.du - Tak for det dejligt klingende navn: Moster Glad - det er jeg glad for

Keldd - jeg skovler da også sne - er bare ikke så længe om det! ... av av, ikke sten i snebolde

Gummistøvler og tykke uldne sokker er gode til snevejr...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-03-06 12:53

Lad os lige klare det med slipset.
Jeg kan da mindes alle de flotte piger i uniform, jeg har set gennem
tiderne, og har da aldrig skænket det en tanke om de havde slips på eller ej.

Det jeg højst sandsynligt har tænkt (tænker)på , var hvor hurt......nå nej, ikke her.

Dorthe:
Jo jo, fin ordning, jeg kommer fra en hjørnegrund med 2x30m fliser der skulle skovles,
men det er gudskelov slut her, det ordner kommunen. Det eneste jeg skal klare er hen til
skraldestativet, og postkassen.
Hanneskat:
Pas nu på, jeg har lige skrevet at jeg tænder på piger i gummistøvler

.....Hilsen
..........Keldd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-03-06 19:35

Ih alså Keldd, Andrea går da ikke med gummistøvler....

Pyhh, godt jeg havde taget dem af, inden jeg skrev indlægget!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-03-06 16:20

Uuuhmmm altså.................piger i gummistøvler og slips - og lige et par smarte solbriller.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 09-03-06 18:39

e..c

ja ja støn støn den er jeg med på.
Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 12-03-06 14:31

Tak for svaret arne.jakobsen,
og tak til alle i andre for jeres kommentarer.