/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Påfyld. af blæk til HP 51629A
Fra : axelbjarne
Vist : 591 gange
200 point
Dato : 07-03-06 15:33

Hej,

er der een, som ved noget om påfyldning af sort blæk til printerpatron 51629A, HP Printer 670C, der er et hul i bunden af patronen, hvor blækket hele tiden løber ud ad.

Hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-03-06 16:51

Hej,

Kan du være mere specifik? Er det et hul du selv har lavet eller er det ved 'slidserne' på selve 'hovedet' af patronen? Har du brugt et kit osv?

Ved genopfyldning er det normalt at der kommer noget blæk ud af 'slidserne' alt efter hvor meget luft der er kommet ind under påfyldningen. Det plejer dog at holde op med mindre du har fyldt meget luft i.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-03-06 17:13

Hej,

det er et hul, som er der, når du køber den...har aldrig set det tidligere, jeg påfylder en del forskellige patroner, men denne her er jeg lidt usikker på, om jeg skal stoppe det med silicone, eller det får konsekvenser når den skal virke.

hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 07-03-06 17:14

Hmm, har aldrig hørt om det før. Sæt tape over og se om det virker inden du lukker det med silicone...

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : Coliniiii

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-06 20:30

Sort patron, hul i bunden til opfyldning. Fyld til den ikke kan suge mere. det er en fordel at du sætte nålen lidt ind i stoffet uden at man punktere luft bælgen. Efter at det er klart skal du lukke hullet med tape vend patronen od lade den udlign trykket der mistes lidt blæk. Når du montere denne og køre et rensning program og prøve print, hvis den ikke printe ordentlig skak du afmontere patronen og sling den i en plasikpose således at centerfugal kraften slinge blæk i gennem dyser. Hvis det svigter på nogle dyser (striber) er det sandsynlig at at patronens kredse er brandt, det sker på de ældre maskiner som ikke kan vise blæk tilstand?

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-03-06 21:03

Tak for svaret Coliniiii.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 07-03-06 21:56

Tak for points.