/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
partitioner
Fra : Frederiksen
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 07-03-06 10:20

har to drev på XP Pro hvor jeg gerne kunne tænke mig at få et andent størrelsesforhold, dvs ta lidt fra C og give til D , er det muligt ? (helst uden at skulle formatere nogle drev)

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-06 10:29

Hej,

Du kan ikke flytte plads fra en partition til en anden sådan uden videre... Men du kan bruge et program der er beregnet til det, feks Partition Magic der koster kr, og så er det 'piece of cake' som man siger.

Der findes sikkert også nogle free-/shareware programmer der kan det samme så det kan sikkert betale sig at søge lidt på Google.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : kj

Dato : 07-03-06 10:35

Jeg mener at Partion Magic er sagen, idet man kan ændre patitionstørrelse uden tab af data.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-03-06 10:52

Partition Magic ca.600kr. kan gøre det du vil.................det er faktisk beregnet til det.
Eller hente dette program og lægge det på skrivebordet
dobbeltklik på diskekke-ikonet og ha' en ren diskette klar.
Technet har lavet en bootdiskette som måske kan klare dit problem.
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Start op (boot)på denne diskette og du kan rykke rundt på partitionerne.
Du kan næsten det samme som med PM, men PM er lidt nemmere at arbejde med.
Ændring af dit C: drev ...............bør være mellem to genstarter

Godkendelse af svar
Fra : Frederiksen

Dato : 07-03-06 12:20

Tak for svaret lawitt.