/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
fræk belysning
Fra : legind
Vist : 707 gange
100 point
Dato : 07-03-06 09:13

er der nogen har en god ide til at lave en fræk belysning i soveværelset
gerne nogle link til inspiration

Kommentar
Fra : rene2897

Dato : 07-03-06 09:48

Jeg har lige set hos min storebror, at de har hængt et lysnet (fra jul) op i loftet i deres stue, og jeg kom med det samme til at tænke kinky så det må kunne bruges og hvis det ikke lyser nok eller du vil have det lidt mere kinky, så kunne man jo sætte et spejl i loftet og lysnettet henover.

Knæk og bræk

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-03-06 10:07

Du kan også hos elektrikeren købe kertepærer (dem med lillefatning) der er har et rødorange skær og blafrer ligesom et stearinlys, men måske er det ikke frækt nok hehe.

Accepteret svar
Fra : arnely

Modtaget 100 point
Dato : 07-03-06 10:28

Som gammel lys designer fra teater branchen, ville jeg arbejde med lys og skygger.
Ved denne fremgangs måde skaber du en masse nye rum i lys. Det kræver at du bruger spot (ex.. lav voldt spot) som du kan fokusere med.
Da man i dag kan købe pærer (til lav voldt) med forskellige farver, har du også mulighed for og lave nogle flotte effekter. Når jeg skriver om farver, mener jeg ikke knald røde, grønne eller blå farver. Men temperaturen i pæren, som kan være rødlig, blålig eller hvad man ønsker.

Hvis du f.eks. vil fremhæve en gammel stol du har stående i et hjørne kan du gøre det på flere måder. Du kan arbejde med forskellige vinkler hvorfra din lyskilde skal komme fra.
F.eks. lodret oppe fra, eller to lamper der krydser ned oppe fra, eller bag fra. På den måde skaber du et spændene rum omkring din stol.

Et ex. mere kunne være, du brugte en lampe der lyser ned forfra (ca. 45 gader), og en lampe der lyser lodret ned oppe fra. I den forreste lampe bruger du en pærer med rødlig skær. Den der lyser oppe fra bruger du en pærer med blåligt skær.
Det ex. jeg lige har beskrevet, er faktisk det du går og står i hver dag uden og tænke over det. Vi går nemlig i lys, hvor der er en varm og kold side af lyset. Står du med ryggen mod solen, har du det varme lys på ryggen (Rødlige, orange, gullige). Og du har det kolde lyst på brystet (blålige, violette osv.).

Men du kan prøve og lege dig frem.

http://www.edisonco.dk/foto_galleri.php

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-03-06 11:54

Man kan købe nogle specielle "sorte" pærer som udsender noget "floureserende" lys (du kender det måske fra diskotekerne?). Det sjove/frække ved dette lys er at ting som har flourserende farve lyser kraftigt op i "skæret" fra dette sorte lys.
Så du kan selv forestille dig hvordan konen i et par floureserende tangatrusser vil "fremstå" ved denne belysning

NEDENSTÅENDE BØR KUN LÆSES AF IKKE SNERPEDE/SARTE KANDU'er!!!
....for ikke at tale om hvordan floureserende kondomer kan give "frække (lys)effekter"

Prøv dig selv frem med dette "frække lys".

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 20-03-06 10:40

Tak for svaret arnely.