/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hastighed på lan
Fra : Mads_Vang
Vist : 3887 gange
100 point
Dato : 07-03-06 08:36

Hej
Er der nogen der kender et program, hvor man kan teste en maskines forbindelse / hastighed til Lan netværket, server eller anden computer på netværket?

Problemet er at jeg har 2 maskiner der køre et delt regneark og på den ene maskine tager det 5 sec. at gemme men på den anden op til 5 min.
Jeg er løbet tør for gode idér til hvad der kan være galt, så hvis du har en anden ide, så sig endelig til. Men jeg tror det er netværket.

Det skal måske lige siges at de 2 maskiner er forbundet til hvert deres krydsfelt som er forbundet af et fiber kabel..

Tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-06 08:41

hvorfor ikke bare bruge windows indbyggede perfmon.exe ???? Der kan du måle både hastigheden på pc og netforbindelse.

vælg kør - skriv cmd - ok - intast perfmon.exe og programmet er tilgængeligt

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-03-06 09:43

Sødt program, miritdk
Der er så meget i ens pc, som man ikke aner at man har/kan.
Jeg kan kun sige tak for det.
Men jeg tror ikke at det findes i win98 eller i win-me.

Der bruger jeg NetStatLive fra http://www.analogx.com/contents/news.htm

NetStat http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

der er nok også noget at finde på http://FreshDevices.com/

mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 07-03-06 10:15

Der findes et svensk program, fra den officielle telestyrelse i Sverige.
Det er det bedste program, jeg endnu har set:

http://www.tptest.se/documents/tptest/klient/tptest5_0-setup.exe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-06 10:26

nu fremgår det jo ikke hvilket windows der er tale om - men på xp er det da ok

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-03-06 10:59

Også tak Miritdk....................du skal ikke tage dig af os der "kører" de gamle styresystemer.
Mads_Vang - det kunne også været det ene netkort som ikke er sat optimalt.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-03-06 13:34

pas lige på med tptest, det er det bedste jeg kender,
men dyrt at bruge hvis man har forbrugsafregnet bredbånd.
en test giver 50-100Mbyte trafik, og er ikke til lan-test, men kun til wan-test.
Feks. koster tdc's webspeed vist 75øre pr. Mbyte.

--
Hastighed/krydsfelt/blandede systemer, kan give meget mystik.
LANguard Network Scanner, er ok, og kan give et praj, om hvor at det halter.
http://www.pcworld.dk/download/60/377

Der er i win98-me mulighed for at køre netværksovervågning.
Hvis det er installeret, findes det i menuen start->programmer->tilbehør->systemværktøjer.
der kan også 'pinges' fra dos, åben en en dos og skriv ping,
med lidt fantasi kan ping meget, og findes på alle systemer.