/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
KAN MAN DET?
Fra : hawaii7
Vist : 611 gange
200 point
Dato : 07-03-06 07:14

Jeg tænker på at købe en notebook i ALDI, (har købt en før), som skal erstatte min gamle PC'er.
Kan man købe et numerisk tastatur og sætte det til USB porten? og hvad koster sådan noget?
det er fordi konen skal bruge den til regnskab og det er meget lettere med alle de tal.

Der står den har "Line in". Kan jeg så sætte et kabel fra mit steroeanlæg og indspille mine gamle plader og få dem overført til computeren og derefter lave dem om til Mp4 eller Mp4 filer?

Når jeg nu ikke er computernørd, er det så noget jeg kan finde ud af, hvis man kan?

Jeg regner ikke med at personalet i ALDI kan svare på sådanne spørgsmål.

Håber en eller andet kan komme med et fyldestgørende svar til en "dummerniks".

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 07-03-06 07:23

Prøv at se det her link. Det er et nummerisk tastatur, du tilslutter usb porten, sådan en har den bærbare.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149196

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 07-03-06 07:27

Hej igen kikkede lige lidt mere, den her ser bedre ud.

Den kan lidt mere, den har USB Hub, hvilket vil sige du har 2 usb porte sidende ved tastaturet. Samt den koster omkring det halve af hvad den anden gør.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=85496

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-03-06 07:36

Selvfølgelig kan man købe et løst numerisk tastatur, men du kan også bruge et normalt tastatur (evt. Trådløst) - det giver ofte en bedre arbejdsstilling.

Og selvfølgelig kan du overspille lyd fra dir musikanlæg via "Line In" - det eneste spørgsmål er hvordan din udgang på musikanlæget fungerer/stik.

PS: Det er formodentligt MP3 format du ønsker at konvertere musikken til.

Mvh Ivan

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 07-03-06 10:10

For at kunne 'optage' via line-in skal du bruge et program der kan lave *.wav eller *.mp3 filer ud af inputtet. Det kan dette lille gratis program: http://home20.inet.tele.dk/friheden/zip/cdex_140b4.zip

Pak *.zip filen ud og kør derefter programmet CDEX.EXE som bliver lagt i biblioteket cdex_140b4.
Så vælger du menuen Tools-> Record from Analog in

Du kan nu optage fra dit stereoanlæg.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 07-03-06 11:00

Hvis det er gamle LP´er der er tale om kan jeg varmt anbefale et program som steinberg clean hvor du kan rense div støj og knitren fra

kan hentes her http://www.downseek.com/download/22047.asp

er muligvis en demo version

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 07-03-06 15:55

Tak for svaret molokyle.