/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
man binder os på mund og hånd?
Fra : o0LouiSe0o
Vist : 887 gange
50 point
Dato : 06-03-06 22:52

Hejsa.

Jeg leder efterr forskellige musik-udgaver af Kai Norman Andersens "Man Binder Os På Mund og Hånd, " fra 1940

Jeg har hørt noget med at Outlandish vist har indspillet den. Men hvem har ellers sunget den, og på hvilke CD'er kan jeg finde den?

Louise

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 06-03-06 23:32
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-03-06 23:39
Kommentar
Fra : js2706

Dato : 06-03-06 23:45

Sangen er ganske rigtigt fra 1940 og er skrevet af Kai Normann Andersen & Poul Henningsen. Liva Weel sang den i forestillingen "Dyveke", som havde premiere umiddelbart i dagene omkring den tyske besættelse af Danmark d. 9.april. Den er indsunget af Liva Weel på dette tidspunkt og findes på en lp/cd sammen med andre af hendes indspilninger. Musikbiblioteket har den helt sikkert. Mange andre har sunget den siden - bl.a. skuespilleren Birgitte Bruun på en lp/cd med Poul Henningsen-tekster. Desværre er der osse udgivet versioner, hvor sangen er forvansket til ukendelighed.

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 08-03-06 04:09

Gruppen Parkering Forbudt indspillede sangen omkring 1980.

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 08-03-06 04:13

Den findes også på CDén "Kald mig Liva!" med Ulla Henningsen.