/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Alarmskilte
Fra : lawitt
Vist : 6529 gange
100 point
Dato : 06-03-06 18:16

Hej,

Jeg har lige købt en brugt tyveri-alarm til mit hus og der fulgte desværre ingen alarmskilte med da de var gået istykker under nedtagningen.

Desværre er det ikke sådan lige til at skaffe nogle nye da de fleste steder kun vil sælge deres skilte ifbm. køb af deres nye alarmer... Og hvis man endelig finder nogle er de for amatøragtige og vil næppe afskrække tyve da de bare vil tro det er fake-skilte...

Så hvis du har 8-10 skilte liggende (det skal være et af de 'kendte' mærker) er jeg meget interesseret i dem.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : drala

Dato : 06-03-06 18:41

Har desværre ingen skilte liggende, men jeg ved at Silvan sælger 3 stk alarm skilte for omkring 40-50 kr.

Hilsen
Drala

Kommentar
Fra : pelle67

Dato : 06-03-06 19:01

Hej

Du kan ikke få fat i nogle sådanne legalt (det er ved flere firmaer fyringsgrund hvis montører
udleverer disse skilte).
Jeg har nogle fra en grossist de har følgende mål: H=10cm, B=7cm - der er en blå streg rundt i kanten og i øverste halvdel af mærket står:
TYVERI
ALARM
Der er tryk på begge sider så de kan klistres på indvendig side af en rude og ses udefra.

Er du interesseret så skriv et tlf. nr. så ringer jeg.

Mvh
Niels

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-06 23:01

hvis alarmen er ok og bliver sat op til en kontrolcentral får du automatisk skilte derfra - en tyveri alarm har ingen effekt på forsikring mm uden overførselsalarm til en kontrolcentral - bare så du ved det

skulle du få skilte der viser der er alarm installeret må der på ingen måde fremgå firmanavn og telefonnr uden ovennævnte er i orden.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-03-06 15:31

Hvis du henvender dig til politiet kan du deltage i Projekt Mærkning, du vil så få nogle skilte der viser dette. De har også en god effekt. Det er selvf. ikke Alarm-skilte, men er alligevel en god ekstrasikring.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-06 19:57

arne - såvidt jeg ved er det blot naboovervågnings skilte - og netop mærknings oplysning skilte -hjælper ikke en dyt (andet end at fortælle at her er der noget af værdi)

Idet hele taget - skiltes der kalder man jo i og for sig på indbrud i og med der må være værdier - så det med alarmen - ja det er ok hvis det er med overførsel til kontrol/vagtcentral der er godkendt - det får ikke tyvene væk - men forsikringen dækker bedre og bliver tilmed billigere. (gælder kun for godkendte alarm installationer og godkendte vagtcentraler med døgnovervågning)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-03-06 20:40

Mirit for pokker da. Lad nu være med at diskutere med mig eller andre brugere/svarere, dette er IKKE en DEBATTRÅD!

I øvrigt har du ikke ret. Operation Mærkning betyder at du gratis låner et sæt mærkningsværktøjer, derefter indridser dit navn og adresse på genstandene enten synligt eller med en usynlig stift. Når dette er gjort får du skiltene fra politiet.

Og JOW det virker, for ingen tyveknægt gider at stjæle noget der er mærket. Han har nemlig skide svært ved at finde hælere der vil aftage den slags "varer".

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-06 03:49

arne for pokker selv ...............

spørger efterlyser skilte til en alarm - ikke til operation mærkning vel ??? NÅ !!!!

Jeg ved en del om emnet her og har gjort opmærksom på en smule omkring det - at jeg kommer med en betragtning skal du ikke blande dig i

lawitt ... har du undersøgt om den alarm du har overholder godkendelserne ??? Skal din alarm have overførsel til kontrol/alarmcentral ??? (du sparer på din forsikring hvis det er i orden)
Ved du at uden overførsel til godkendt kontrol/alarmcentral har den ingen virkning - heller ikke på tyve der udemærket er klar over at selvom der er overførsel er der rigeligt tid at løbe på før det evt dukker en vagtfunktionær op (der for i øvrigt ikke må gøre andet end at observere, til brug for forsikringen og politirapport) ????

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 11:05

Hej,

Alarmen er en Powermax+ og fordelen er at man selv nemt kan installere den og sætte den op til f.eks. at ringe til en række numre hvis der er indbrud, brand, vandskade mm. Derudover kan den bruges til at overvåge selv større udendørsarealer med hvilket egentligt er den primære grund til at jeg købte den.

Jeg skal ikke have link til kontrol/alarmcentral, for det er spild af penge når man bor 'på landet', men bruger i stedet en trådløs sirene hos min nabo når jeg er væk længere tid af gangen. Han har en stor hund så måske kan den skræmme tyvene væk

Men ellers er grunden til at jeg vil have nogle 'kendte' alarmskilte på mine døre/vinduer at de fleste tyve ikke gider besværet når der både er skilte med alarm, mærkining og nabohjælp...

Egentligt er jeg ret overrasket over at det er så svært at finde nogle 'professionelle' alarmskilte. De fleste ser billige ud og man kan tydeligt se at de er købt i Silvan.

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-06 11:22

lawitt - du må ikke bruge "kendte" skilte - her tænker jeg på skilte fra vagtselskaber og forsikrings selskaber uden at være tilknyttet disse - du får en mega regning hvis du gør det - tro mig jeg ved hvad jeg taler om.

et lille eksempel kunne for eks være at en eller anden netop i en situation der krævede hjælp fik øje på skiltet og derpå ringede - booooooom - så sidder du i saksen .

jeg vil påstå at en stille alarm til naboen har større effekt hvis han kommer for fulde gardiner med en sur vovse - men de fjolser der begår indbrud idag - ude eller inde - laver så meget hærværk at hvis du har brug for en alarm så ville jeg tale med mit forsikrings selskab om det

overvågning af de udendørs arealer må kun ske på dine egne områder - og kræver jo video - den skal skiftes - så hvis det skal bruges som bevis er du jo nødt til at have nabo eller andre til det

og så et lille ps - gennem mit arbejde i sin tid har jeg nu netop ikke opfattelsen af at der ikke er brug for overvågning der er godkendt - tvært i mod - du ville sikkert gøre store øjne hvis du vidste hvor mange ting der netop sker "langt ude på landet" og i lign områder

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 12:09

Hej,

Ja jeg tror også det ender med at jeg sætter de alarmskilte op der ser mest professionelle ud når jeg engang finder frem til dem :)

Mht. overvågning af udendørsarealer er det mine egne og jeg behøver ikke video men bare en alarm hvis der er nogen der bevæger sig rundt... Vi har noget vand på jorden og en del børn...

Men tak for hjælpen alle sammen. Jeg giver mine points til miritdk for udholdenhed og saglig information/diskussion :)

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : lawitt

Dato : 08-03-06 12:11

Tak for svaret miritdk.