/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gennemse.. er ikke muligt!
Fra : Ady_A
Vist : 575 gange
150 point
Dato : 05-03-06 23:02

Nu er den gal igen med min åndssvage pc!
Den har vist nogle issues
Problemet er denne gang at jeg ikke kan benytte muligheden: gennemse, når jeg vil sende nogle billeder ind til et site jeg er på.. det gælder flere sites..
Det er et pludseligt opstået problem, har ikke haft problemer med at gennemse filer før..
Håber i kan hjælpe

mvh Mette

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 06-03-06 02:16

Prøv at opdatere driveren til programmet

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 06:48

Start/kontrolpanel/tilbehør/kommandopromt--indtast chkdsk/f klik enter.
plejer at ordne småting

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-06 08:28

er det via din mail du sender ind ??????

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 06-03-06 10:59

nej, det er ikke via mail..

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 06-03-06 11:07

betonjens: hvordan det?
Sofus: hvad vil det sige at den vil låse det aktuelle drev?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 13:12

chkdsk/f
retter visse fejl og mangler.
Og du har en fejl, når du ikke kan gennem se mapper, før du uploader

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 06-03-06 20:58

jeg forstår bare ikke hvorfor den pludselig ikke vil
det drejer sig om nogle hjemmeside hjemmesider hvor man kan ligge billeder ud..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 22:27

Hvis ikke det er alle sider du har problemer med, kunne det være, at det var hjemmesiden der var fejl på.
Du kunne jo give os et eksempel.

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 07-03-06 11:57

det drejer sig om tegnebordet.dk og deviantart.com
jeg kan godt gennemse når jeg vil ændre profil billede på msn, men jeg kan ikke benytte det lille 'brevikon' som hurtigvej til mail inbox.. (på messenger)
Jeg kan heller ikke downloade anti spyware programmer, da pc'en siger der ikke er tilstrækkelig ledig hukomelse, synes ellers jeg har gjort alverdens

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-03-06 12:06

mon ikke det er på tide at køre en grundig oprydning og vedligeholdelse af din pc

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 07-03-06 15:56

Prøv lige start/denne komputer.
Højreklik på dit drev, gå til egenskaber og se hvor megen plads du egentlig har tilbage.
Samtidig lav en disk oprydning, og indekser/komprimer dit drev.
Ved ikke om det hjælper på "gennemse", men noget tyder på du har meget lidt plads tilbage, hvis du ikke kan downloade.
Har du prøvet chkdsk/f.

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 07-03-06 22:30

Er det helt ude i skoven hvis jeg får det til at være 13 GB tilbage og 25 GB i brug?
Hvordan indekser/komprimerer jeg mit drev?

Sorry er virkelig en spade til det

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 150 point
Dato : 08-03-06 04:08

Citat
Hvordan indekser/komprimerer jeg mit drev?

du åbner denne computer - højreklikke på drev c (for eks) - sætter flueben i " komprimer drev for at spare diskplads" og " indekser dette drev så der søges hurtigere#

kigger du videre får du muligheder under samme faneblad at køre diskoprydning - på næste ( funktioner) for at køre at køre vedligeholdelse (undersøg nu)- øverst scandisk (chckdisk) - første retter fejl - den anden genopretter beskadigede sektorer - derunder finder du defragmentering der køres som sidste led - den rydder op (lægger splittede filer på plads)

med 13 GB tilbage er der sikkert plads nok - det kan være din virtuelle hukommelse der driller dig

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 08-03-06 07:10

SÅDAN.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-06 09:04

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 08-03-06 13:56

Så fik jeg komprimeret/indekseret..
Men jeg kan ikke køre den fejlsøgning (undersøg nu)
og kan stadig ikke gennemse..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-06 14:14

har du også kørt vedligeholdelse ??????????????

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 09-03-06 12:52

det er det der ikke rigtigt er muligt, den kommer med en boks hvori der står at det kun kan lade sig gøre hvis jeg genstarter pc'en. Hvilket jeg gjorde og umiddelbart skete der ikke noget..

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 09-03-06 14:17

Går ud fra du har XP

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-06 15:51

du - nogen gange er det nødvendigt at override visse funktioner online ved at bruge CTRL - eller shift samtidig som man klikke videre - af og til oven i købet TAB eller enter (efter sidste opdatering ) - men der er da noget grundlæggende galt når du ikke kan køre vedligeholdelse.
Får du at vide at du ikke kan køre den lille scandisk - via en meddelelse - men kan planlægge den - så skriv ok - genstar og den bør så køre med det samme når maskinen genstarter.

Hvis ikke - så prøv at gå i fejlsikret tilstand og kør vedligeholdelsen derfra . (tryk på F8 - (måske skal du gøre det flere gange) når maskinen lige akkurat har talt ram - altså lige før den vil åbne windows - derpå finder du denne computer og gør som jeg skrev

er du helt helt helt sikker på der ikke er vira på maskinen ????

går også ud fra at du har xp

Kommentar
Fra : Ady_A

Dato : 09-03-06 20:53

Jep xp, det helt korrekt ..
Nu har jeg kørt det vedligeholdelse
noget der lykkedes.. men det er stadig ikke muligt at gennemse, hmpf!
Jeg har scannet for virus, og programmet (norton) sagde det så fint ud..

Jeg har gjort hvad der blev mig foreslået, og defragmenteret, men kan stadig ikke downloade anti spyware eller antivirus.. Den siger stadig der ikke er tilstrækkelig med hukommelse..

Så måske jeg bare må opgive det..

(men tak indtil videre)

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 10-03-06 05:59

Kan du komme ind i kommandopromt, så prøv chkdsk/f
Eller klik på dit drev, under egenskaber/funktionern er der en boks, der hedder undersøg nu.
Samme funktion som som CHKDSK/F den retter småfejl på systemet. kræver du genstarter.

Ellers er der næsten kun tilbage at, også i kommandopromt, at køre sfc /scannow
denne funktion gendanner alle systemets mapper/programmer.
Den ødelægger også alle dine opdateringer fra Windows, mem det virker.
Husk at sætte xp skiven i drevet, men heller ikke mere, luk det blå vinduet, og lad det køre af sig selv.
Tager ca.½ time.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-06 09:59

hmmmmmm kl - med den tid der er gået her med spørgsmålet ville jeg vist vælge at brænde alt ud jeg ville gemme og så køre restore - og dermed have en frisk maskine at lege med igen

ps - så er der vel egentlig muligheder så som at lige forhøre sig hos adm på for eks tegnebordet.dk om der er sket nogen forandringer osv.

men - ville vælge at køre en fuld restore hvis det var mig - det er så skønt at komme igang med en velfungerende og nyrenset maskine

Godkendelse af svar
Fra : Ady_A

Dato : 12-03-06 14:13

Tak for svaret miritdk.
det énder nok med en meget grundig oprydning..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-03-06 17:38

møg irriterende når man ikke lige kan pejle sig ind på problemerne