/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon PowerShot S2IS
Fra : kondivand
Vist : 392 gange
10 point
Dato : 04-03-06 23:34

Jeg har lige købt et Canon PowerShot S2IS digitalkamera.

Kameraet har en supermakrofunktion, men jeg kan ikke finde ud af at aktivere den.

Hvis jeg trykker på knappen med "blomsten", så aktiveres alm. makro dvs. afstande fra 10 cm. til 50 afstand. Hvis jeg så skal aktivere supermakro 0-10 cm. afstand, så står der i brugsvejledningen, at jeg blot skal trykke flere gange på blomsterknappen, men jeg får ikke noget symbol frem, der indikerer supermakro.

Hvad gør jeg forkert ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-06 01:12

Nu kender jeg ikke lige den model der, men jeg fandt en side, dog på engelsk, med beskrivelse af kameraet, og der står, at supermakrofunktionen er en valgmulighed i "menu options", og det forstår jeg sådan, at du skal ind i menuen og vælge funktionen og ikke bare kan klare det ved at trykke flere gange på makroknappen.

og så kan du ikke bruge det når blitzen er aktiveret.

http://www.imaging-resource.com/PRODS/S2IS/S2ISA.HTM#operation

mvh dova

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-03-06 10:43

En del af den indmad der er i forskellige modeller, kan ofte komme fra den samme underleverandør. Så jeg tænker at du vil få en blomst med en S som fortæller at du har super macro.
På mit Z5 fra Minolta kan jeg vælge ved tryk på macroknappen mellem normal/macro/supermacro i tre trin.

Men da det er et Canon, som også er et fra skævøjernes land, kan der være nogle små forskelle.
Det burde der stå noget om i din brugsvejledning.

Brugsvejledningen er altid god at læse i, når ens egen evner ikke rækker!

Kommentar
Fra : tartra00

Dato : 16-04-06 08:47

du skal ud af det grønne idiotsikre "auto" program og så i stedet vælge en anden menu fx "P" for programering
mvh Søren