/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Retunering af forkert tilsendt
Fra : tadeo
Vist : 596 gange
500 point
Dato : 04-03-06 09:00

Jeg har købt en vare over nettet, men fik ikke den bestilte og betalte vare, men en anden vare.
Firmaet foreslår at jeg selv retunerer den med de forbundne omkostninger.
Der efter vil jeg få den rigtige tilsendt, de vil så refundere mine omkostninger,
fik dog ikke oplyst hvordan det skulle ske.
Jeg har så foreslået at gøre hele ombytningen på en lettere måde, nemlig at sende mig
den tidligere bestilte vare og vedlægge en adresselabel, hvor efter jeg retunerer den forkerte
vare, det er jo ikke mig der har kludret i bestillingen.

Hvad mener i kandu læsere?
Jej takker på forhånd for evt. svar

MVH.
Tadeo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-03-06 09:03

Det handler om lidt god vilje fra begge sider.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-03-06 09:25

Hvad er god vilje, hvordan det forstås Teil?

Lige en undskyldning at mit spørgsmål røg ind to gange,
der var lidt kuk på nettet.

Tadeo

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-03-06 09:41

Annuler dit andet spørgsmål.
-----------------------------------
Tror ikke der er mange forretninger, der går med på din løsning.
Du skal som regel først returnere varen, hvilket sikkert står beskrevet, før du handlede på siden.
Derefter får du så tilsendt den pakke du oprindelig skulle have haft.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-06 09:42

Hvad siger firmaet til din ide, for den syntes jeg da lyder fornuftig??

Jeg handler også selv på nettet, men hver gang jeg handler et nyt sted, er jeg da lidt bekymret for om det nu er et firma man kan stole på. Når først du returnerer varerene har du ikke mere hold i
noget som helst, det havde du godt nok heller ikke der hvor du havde betalt på forhånd og ikke fået varerne endnu.

Jeg ville bede om din fremgangsmåde. Hvis du er i tvivl om noget juridisk så kan du spørge her,
det er gratis

http://www.friproces.dk/ngr/

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-03-06 09:43

Overskyden beløb, "fragt" vil normalt blive indsat på den konto du betalte fra, eller vedlagt som chek

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-03-06 10:40

Jeg har ikke hørt fra firmaet endnu.
Nordstedt, jeg gi´r dig ret, jeg har fat i den lange ende på min måde,
hvad nu hvis firmaet siger at de ikke har modtaget varen hvis jeg bruger deres måde?
Jeg betaler altid med Visa kort over nettet.
Til sofus.dk Hvad er normalt på nettet, man skal have en meget stor tillid til dem man
handler med, men tilliden kan man ikke bruge til noget hvis det ikke sker som du skriver!

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-03-06 10:52

Det er en helt normal fremgangsmåde firmaet henviser til.

Du vil så bare få refunderet beløbet, på den ene eller anden måde.

selv om det ganske rigtigt kan synes ulogisk.

Du skal så bare håbe på, at det er et firma der er "rent i kanten".

Og sørg for hos postvæsenet, at få kvittering på, at du afsender/returnerer varen til firmaet.

mvh dova

Kommentar
Fra : camerone1863

Dato : 04-03-06 11:03

jeg synes nu egenligt, at dit forslag er okay. dog er den almindelige håndtering, den firmaet foreslår.
jeg er bange for, at der ikke er nogen vej udenom, hvis du vil have en anden vare.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-03-06 11:18

tadeo,,,uden at vide vide hvilket firma du har handlet med.
Det er muligt, du har fat i den lange ende,,,,,,men jeg syntes da, du brokker dig alligevel ikk.
Du har ikke fået hvad du har bestilt.
Hvis du køre chikane mod forretningen, at han skal sende først, hvorefter du sender fejlpakke tilbage, så tager du grusom fejl, jeg kender intet firma, der handler på den måde.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-03-06 11:44

sofus.dk det er absolut ikke mig at køre chikane som du antyder, jeg har skrevet til firmaet
hvad jeg mener ville være det nemmeste, det har intet med chikane eller brokkeri at gøre.

Tadeo

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-03-06 12:18

Godt ord igen, tror du ved, hvor jeg vil hen.
Kender mange, der absolut ikke vil returnere fejlvarer, før de får nyt tilsendt.
Og i de tilfælde, kommer de altså til at vente meget lang tid, for firmaer sender ikke på den måde.
Det står højt og tydeligt, når du køber varen, hvordan du skal forholde dig.
Ved retur forsendelser, eller fejlkøb.

""Højt og tydeligt"" det er i de fleste tilfælde med MEGET SMÅT.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 04-03-06 12:20

Men jeg kan også godt forstå, at du ikke er meget for at returnere varen, før du har det du bestilte.
Men sådan er "livet"
Håber du får det byttet, uden for megen tovtrækkeri.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-03-06 14:01

Hej igen
Jeg må lige indskyde, at jeg ikke har hørt fra firmaet endnu, spørgsmålet er om det først sker på mandag, de har lukket i week-enden. Før det sker kan jeg ikke tage endelig stilling.
Når jeg har lagt denne tråd ud, er det fordi det kunne måske interessere andre der kommer i en sådan situation ved handel på nettet, som jeg iøvrg. stort set har gode erfaringer med.

Jeg takker foreløbig for alle indlæg, de er velment, og der er ikke sket noget endnu.
Hører gerne yderligere kommentarer.

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-06 14:03

Det kan jo da også være det er et ok firma, som godt forstår dig, vent og se det kan da være du
kan blive positivt overrasket, men ellers så sørg for at have en kvittering, på det returnerede, andet
kan du ikke gøre.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-03-06 15:35

Min nye kommentar er til kandu, hvorfor er alle indlæg ikke tilgængelig på min tråd?
Jeg har to comp. min stationære har jeg kørt diverse scanninger på i dagens løb,
derfor har jeg brugt min bærbare til evt. kommentarer på min tråd.
Surtalle kommentarer burde være på tråden, men jeg skal måske stille spørgsmålet
direkte til kandu?

Jeg hører til den årgang der både går med både livrem og seler!

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-06 15:56

ehm.... måske fordi du skal kikke to steder, du har jo to tråde

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-03-06 16:01

Jeg har annuleret den ene, eller rettere den anden da der gik kuk i det.
Jeg kigger også to steder, det var derfor jeg fandt frem til det omtalte

Tadeo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-06 16:22

det forstår jeg ikke et dug af??? Det må du nok lige gøre kandu teamet opmærksom på

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 04-03-06 16:30

Jeg kan desværre ikke forøge pointtallet, men takker foreløbig for alle kommentarer på tråden,
jeg lukker nu min comp., der er andre ting jeg skal lave, "Tossekassen", mv.

Jeg er på Søndag, og glæder mig til yderligere kommentarer.
Tilsidst, jeg har ikke fået respons fra firmaet endnu, som jeg anser
for troværdig, som sagt jeg bruger både livrem og seler, det er jo ikke
så ringe enda, det burde nutidens ungdom tage til efterretning, uden at være
belærende fra mig, som et gammelt ordsprog siger ( man skal jo lære så længe man lever)

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-06 17:17

Jeg er spændt på om firmaet overhovedet reagerer på dit spørgsmål og om det kan lade sig gøre
på "din" måde.

Jeg går så sq også både med livrem og seler når det gælder noget økonomisk/sikkerhed, og prøver
også at lærer mine "unge" om det samme, men som forældre siger man jo så meget jeg kan
jo kun håbe, at de trods alt husker hvad der er blevet sagt, og at det ikke bliver for dyre lærerpenge, hvis de ikke gør

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-03-06 16:18

Hej igen
Beklager jeg ikke har ladet høre fra mig før nu, men min mail er ikke blevet besvaret endnu.
Jeg har talt med firmaet i dag og bad om et hurtigt svar, firmaet nævner Forbrugerstyrelsen i deres afsnit om klager, lovpriser sig selv som bedre end de krav købeloven kræver, firmaet er ikke
e-mærket, på mit spørgsmål hvorfor ikke, var svaret de synes at der var for store krav.
I mine øjne snyder de lidt når de nævner Forbrugerstyrelsen i deres handelsbetingelser,
man kan få en falsk opfattelse af deres profil, men den kan også forstås på den måde, at nu har de givet evt. kunder kontakt til Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Jeg er nu blevet så sur på dempå dem at jeg vil bruge fortrydelsesretten og retunere varen,
Så må jeg hvad der sker.
Jeg lader høre fra mig når jeg får respons fra firmaet

MVH
Tadeo

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 06-03-06 17:00

Husk at få en kvittering på det afsendte

Jeg er spændt på at hører resten af "gyseren"

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 06-03-06 19:45

Syntes du skulle oplyse her, hvilket firma du har handlet hos.

Så vi andre er advaret-

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 15-03-06 07:45

Tak for svaret Nordsted1.

Det tog sin tid, jeg har set på min netbankkonto, at firmaet har indsat hele beløbet + portoen,
jeg måtte bruge deres procedure.

Så firmaet er tilsyneladende reelt nok, også tak for alle kommentarer fra kandu brugere i tråden.

MVH

Tade

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-03-06 07:52

Selv tak.... Hvor er det dejligt at hører, at du fik dine penge også for portoen refunderet. Så kan du med ro i sjælen handle der en anden gang, hvis de så bare vil tilsende det korrekte ville det være
perfekt

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-03-06 07:55

Sendte du posten, før du fik penge tilbage.