/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pci communication device???
Fra : Melander
Vist : 510 gange
300 point
Dato : 03-03-06 22:09

hejsa..

den her er nok lidt svær..

vi har flyttet om i huset og fået et nyt kontor, hvilket har betydet at vi nu har fået trådløs internet via en 54 mbit router.

jeg har en stationær pc, og købte et indstikskort til den, og efter lidt underligt bøvl, er det nu kommet til at virke..

jeg købte ved samme lejlighed et pcmcia trådløs kort til min kones blærbare, den søger godt efter nettet med da jeg var inde i enhedshåndteringen kunne jeg se at den mangler en driver til "PCI communication Device" jeg kan ikke finde den driver, og jeg er rimelig sikker på at det er den der skal til for at hendes internet kommer op at køre igen..

men jeg kan ikke finde den, hverken på den cd der fulgte med kortet eller på win98 cd´en..

hvad gør jeg????

mvh. Melander

Kommentar
Fra : Studerende4444

Dato : 03-03-06 22:14

prøv producentens hjemmeside.. De skulle gerne have en driver liggende til fri download

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-06 22:20

Jeg ville ikke blive forbavset hvis det der mangler er driveren til et indbygget modem og det har du ikke brug for.
Hvis den kan søge efter nettet mangler den nu heller ikke en driver.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 03-03-06 22:47

når den har søgt lidt, medeler den at internet explorer har lavet en fejl og vil lukke ned....!!!!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-03-06 23:32

Det er et andet problem end manglendende netværksforbindelse.
Du må have beskadiget noget i IE.
Det er svært at komme med et gæt på hvad du har fået gjort galt, men måske er der en restore funktion på den bærbare.
Hvis det går helt galt kan Windows 98 reinstalleres.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-03-06 11:33

pci communication device er IKKE netkortet da lige lige fra producentens side har hentet den sidste driver til den version..

det er en anden driver den mangler...

kom nu kloge hoveder

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-06 11:47

Klog hovede eller ej/ Har du prøvet at installere Everest på maskinen så du kan se hvilken driver der skal bruges?
http://www.hcma.dk/uploads1/everesthome151.zip

Jeg er stadig ret sikker på det med modem, da jeg ofte har oplevet det på bærbare når der ikke er instaleret med fabriks cd-rom'en.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 04-03-06 11:49

modemet er installeret med fabriks cd´en

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-03-06 11:55

Everest er under alle omstændigheder god til at fortælle hvad maskinen indeholder.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-06 15:17

Jeg er tilbøjelig til at give Bjarne ret. Installer Everest. Kan hentes her:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Eller er det vel også muligt at se i enhedshåndtering hvilken hardware der ikke fungerer

Annuller spørgsmålet
Fra : Melander

Dato : 13-03-06 21:22

Jeg har desværre ikke modtaget et afhjælpeligt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål