/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
HJÆLP til trådløs netkort
Fra : jpaludan
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 03-03-06 16:24

Hej.

Jeg har købt en bærbar med indbygget trådløst netkort. Forbindelsen er dog ikke hele tiden så god, så jeg ville sætte mit trådløse netkort Skyracer ProPc Card 3054 i den. Jeg hentede konfigurationsværktøj med integreret driver til det inde på Topcoms hjemmeside og installerede dem. Men, men, men....computeren kan godt kendekende kortet, hvis man starte pc om med det i - så finder den det, og man kan så installere driverne.
Under installation får jeg at vide, at det ikke er digitalt signeret, men jeg fortsætter installationen.

Bagefter skulle det så fungere, men det gør det ikke. Uanset hvad jeg har prøvet, kan jeg ikke få forbindelse mellem min trådløse D-link router og kortet her.
Jeg havde en mindre bærbar, hvor Windows 2000 var installeret, og der var det bare at sætte kortet i - så var jeg på nettet.

Er der (PLEASE...!) nogen der kan fortælle mig, hvorfor jeg ikke kan få forbindelse til routeren og internettet nu?

Den indbyggede forbindelse gik også bare automatisk på, så jeg forstår det ikke. Jeg har set på hjælpesiden inde hos TopCom at man kan klikke sig ind på egenskaber for den trådløse forbindelse og så skulle man kunne fravælge at windows skulle konfigurere forbindelsen, men den fane, hvorpå det skulle stå. kan jeg ikke finde.

Er der en/nogen der kan hjælpe mig med at få forbindelse til mit netkort ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-03-06 20:43

For at du kan være helt sikker på at få en forbindelse, vil jeg forslå, at du deaktivere andre netværksforbindelser, så du kun har den du ønsker at bruge. En konflikt mellem de to netkort kan være en årsag.

En opgradering af dit access-point kan måske hjælpe.

Hvis dit AP har et unikt SSID, så lad kortet låse sig fast på en forbindelse med dette SSID-navn, så du hermed sikre dig at det er din egen forbindelse du bruger hele tiden.

Husk at markere en evt MAC adresse i filtret, samt at bruge den samme kryptering.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-04-06 20:59

Denne tråd er snart en måned siden den har været aktiv, og bliver nu slettet i mine gemte spørgsmål!!!