/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Thekasse
Fra : Tulletine
Vist : 9255 gange
200 point
Dato : 03-03-06 09:47

Hej,
Jeg leder efter en flot thekasse hvori der kan være mellem 8 og 15 forskellige slags the. JEg har googlet på ordet THEKASSE men der kome desværre ikke noget brugbart frem. Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan få fat i sådan en ?

På forhånd tak.
TulleTine

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 09:50

Du kan også kikke i de store supermarkeder, der er kasserne godt nok ikke i træ, men det er sådan

nogle man også kan bruge som gaveæsker (siger datteren, som arbejder i Super best)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 09:54

Der er også denne, lad musen glide hen over billederne

http://www.thehuset-andersen.dk/group.php?id=444

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-03-06 10:03
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 10:05

Jeg ved godt hvilken æske du mener, men ikke om jeg kan finde den, her er en lidt der henad

http://www.perchs.dk/dansk/specifik.asp?IDprodukt=308

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 10:12
Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-03-06 10:24

Hej Tulletine.

Den æske du efterlyser kan evt. være den jeg har set een eneste gang - nemlig ombord på Norgesbåden, den stod arrangeret på kaffe/te bordet eftermiddag og aften og rummede mange forskellige slags te inddelt i rum.

HVIS det er dén, så tror jeg du skal søge indenfor tilbehør i restaurationsbranchen og i så fald ville jeg simpelthen spørge i en restauration, selvfølgelig helst et sted hvor de kender dig lidt, så er de vel mere villige til at hjælpe.
Hvis du er beklemt ved at spørge, så tænk på at det eneste der kan ske, er at du får et 'nej'
Sådan tænker jeg altid selv, hvis jeg er i lignende situation.
Uden for emnet:
For mange år siden kom vi, her i huset, til at diskutere ketchup - hvorfor pokker kan man ikke købe ketchup der smager ligeså godt som pølsemandens? Jamen det kunne man altså bare ikke. Udenfor min forretning stod en pølsevogn, en dag spurgte jeg pølsemanden om han måske ville bestille en spand ketchup hjem til mig og det ville han gerne. Jeg fik spanden en uges tid senere (endda til billig pris) og jeg siger dig - vi havde ketchup i MEGET meget meget lang tid - men rigtig lækkert, dét var det.
Man skal bare spørge

Bortset fra dét, så synes jeg at de teæsker der vises af Nordstedt og Klumme, fra Perchs Tehus er utroligt smukke, jeg vil selv bestille sådan en, jeg anede ikke man kunne. Perch er jo, så vidt jeg husker, Danmarks ældste Tehus og en af de få specialforretninger der har overlevet. Vi kørte før i tidne altid ind og købte te hos Perch men efterhånden er vi holdt op - mest på grund af at man ikke kan finde en parkeringsplads derinde.
Men nu kan jeg se at man kan købe deres te'er online, så tak for din tråd, det bliver min mand glad for (jeg er ikke selv tedrikker men kaffesøster).

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 03-03-06 10:30

Hvis du mener sådan en i mørkt træ, som man har på cafeer og restauranter - så ved jeg, den kan være svær at finde.
Jeg var længe på udkig, før jeg fandt min. Den er købt i Bilka, hvor de havde den som et tilbud. Jeg har siden set, at en lignende dukker op et par gange om året i Bilka eller Føtex. Min er en Pickwick-kasse. Du kunne prøve at kontakte dem

www.pickwicktea.com/DK/Home.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-06 10:56

http://www.coffeetime.dk/privatshop/ - ehm ikke særlig køn

http://www.unoplast.dk/shop/ det lyder jo som den du kan bruge, men fotoet mangler, men du kan da prøve at ringe dertil. Underligt det skal være så svært at finde i DK vi er da mange tedrikkere, på googles engelske sider er der ufattelig mange af de trææsker

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 03-03-06 11:04

Hej igen

Er lige faldet over en Lipton kasse i mørkt træ m. 8 rum + indhold til 199,- ex. moms hos et kontorforsynings-firma. Øv - min har kun 6 rum - ville hellere ha' haft den her.

http://www.mb.dk/DAN/Catalog/cat_class.asp?CatIds=2,158,181,186&name=the_3

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 03-03-06 11:21

Hejsa.

Jeg har købt en i bilka - i egetræ - der er der plads til mange slags the. Den skal behandles med fx. sæbe (så bliver den lysere) eller med olie (som gør den lidt mørkere). De plejer for det meste at have dem til 99 eller 149kr. Nogle gange har de også haft nogle i mørkt træ - og så med flere rum. Det er ofte fra lipton eller pickwick - og en smule dyrere. Den jeg så sidst kostede vist 179-199kr.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 03-03-06 11:24

prøv evt. også at kigge i en specialbutik, der sælger kaffe og the - muligvis har de en. Her i nærheden ligger en vinhandler - som også sælger alle mulige typer the og kaffe - så en vinhandler kan evt. også have en thekasse.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-03-06 11:26

wasabiwoman >>
Jamen så har du da en fantastisk julegave til en eller anden - fyld din egen kasse med dejlig te, julepapir om og en fin rød sløjfe...og så ud og købe den anden som du hellere ville eje

Frækt? Tjoeeee...måske men er den i fin stand, er det da en god gave - men husk nu at den lykkelige modtager helst ikke skal være en der besøger dig for ofte...og får serveret te

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 03-03-06 11:26

wasabiwoman >>
Jamen så har du da en fantastisk julegave til en eller anden - fyld din egen kasse med dejlig te, julepapir om og en fin rød sløjfe...og så ud og købe den anden som du hellere ville eje

Frækt? Tjoeeee...måske men er den i fin stand, er det da en god gave - men husk nu at den lykkelige modtager helst ikke skal være en der besøger dig for ofte...og får serveret te

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-06 15:51

tulletine......

jeg har lige et lille ps her - husk på at hvis flere slags the kommer i en kasse så mixes duft og smag - så en kasse med små dåser er langt at foretrække.

Jeg skulle engang give netop en kasse med diverse the udfra ønske - og kontaktede perchs thehandel - ok - dåserne var intet problem (der er ikke det de ikke har og kan skaffe der inde) - men kassen måtte jeg have lavet udfra dåsernes antal og mål , den var nu ikke dyr og jeg valgte at dekorere og lakere/bejdse selv - resultatet var en overlykkelig modtager

Skal du aflevere en gave som præsentationskasse er flere af de ovenstående indlæg rigtig gode

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 04-03-06 07:32

Vil.du/Dorthe:

Ja, det var jo en mulighed og hvis det bliver opdaget - så siger jeg bare, at det var din ide

Accepteret svar
Fra : wasabiwoman

Modtaget 200 point
Dato : 04-03-06 10:56

Voila! Her er den billigste: Føtex fra i morgen søndag.

Trækasse, mørkt træ, 8 rum, uden indhold: 69 kr. Tilbudet gælder ugen ud. ( side 26 i reklameavisen).

Wasabiwoman

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 14-03-06 22:08

Tak for svaret wasabiwoman - nuppede lige 2 af dem i Føtex.