/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Skinnebensbetændelse
Fra : DeltaFZwo
Vist : 3763 gange
100 point
Dato : 02-03-06 23:41

Jeg spiller badminton, og jeg har nu fået konstateret skinnebensbetændelse. Smerten kommer, hvis jeg har spillet en dag mere end jeg plejer, eller hvis jeg overbelaster benene i forhold til normalen. Det gør afsindigt ondt, og jeg er nødt til at holde lange pauser fra badminton for at få det til at slappe af. Jeg vil gerne vide, om der er nogen, som har erfaringer med behandling af dette. Jeg har læst om noget inflammationsdæmpende middel, men kan ikke huske hvad det hed. Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Accepteret svar
Fra : paperboy

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-06 00:03

Du kan dæmpe smerten ved at hælde kold vand på skinnebenet.
Derudover skal du holde en pause med din sport.
Så skal du måske overveje at få specielle såler i dine sko, eller bedre sko snak med din sporthandler om det.
Skinnebenbetændelse opstår på hårdt underlag, hvor sko ikke er stødabsonerende nok. Da du er badmintonspiller, er du jo på halgulv der er hårdt, så derfor er du nødt til at holde en pause, så benet kan få ro.
Hvile er den eneste medicin som jeg kender til mht skinnebensbetændelse, som mange fodboldspillere også får enten på de hårde vinterbaner, eller de knastørre sommerbaner.

Kommentar
Fra : Postigj

Dato : 03-03-06 07:01

Har fundet nogle svar i dette forum, som du måske kan bruge

http://www.gomotion.dk/Forum_replies.asp?tid=271&csid=13

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-03-06 07:26

De her såler har hjulpet mig virkelig meget : http://www.sorbothane.com/brochure_pages.php?page=3
De findes i forskellige varianter, i danmark dog kun i enkelte slags, det største og billigste udvalg i DK, findes på maxim.dk
Inflamationshæmende er fx aloe vera gel, fås på matas, apotek og helsekost bl. a.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-03-06 10:27

Ja, jeg har erfaring med behandling af skinnebensbetændelse, men det er inden for kategorien alternativ behandling.

Hvis du vil høre mere om det, så kan du bare sige til.

Vaxen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-06 12:06

Hejsa
Læs alt herom på http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/skinnebensbetaendelse.htm
Hygge til alle... og go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-03-06 12:14

Apropos den medicin du eftersøger / spørger om, ja så kunne det være Todolac http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/todolac.htm
Citat
Midlet virker smertestillende og hæmmer visse betændelsestilstande uden forekomst af bakterier og virus. Anvendes ved gigtlidelser, menstruationssmerter og tandpine

til min tennisalbue får jeg Ibumetin http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/ibumetin.htm
Citat
Mod gigt og betændelsessygdomme og mod svage smerter og stærke menstruationssmerter

Godkendelse af svar
Fra : DeltaFZwo

Dato : 04-03-06 21:44

Tak for svaret paperboy.

Kommentar
Fra : bassekiehn

Dato : 25-06-07 09:58

jeg kan ikke sige meget om det

men ved bare du skal passe på dine ben
for er de først overbelastet er de det Meget lang tid

jeg havde en enormt hård fodboldt træner der pressede mig for hårdt da jeg var ude af form
og nu går jeg ikke til fodbold mer har fået overbelastning og kan ikke løbe

nu sidder jeg med håndvægte.

mvh bassekiehn