/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
overskudsblæktank fuld
Fra : musemor
Vist : 333 gange
200 point
Dato : 25-11-02 15:11

Jeg er lige begyndt at bruge genopfyldningsblæk. Men er nu kommet ud for at min printer er stået af.
Det er en Canon BJC3000.
Canon siger, at det er min overskudsblæktank der er fuld og at den skal på værksted ( pris ca 700Kr )
Men det kan da ikke være rigtigt at man skal bruge 700Kr for at få tømt en tank. Det må jeg kunne gøre selv.
Min garanti er selvfølgelig udløbet for 3 md siden
Er der nogen der ved hvor denne tank sidder og hvordan den tømmes?

Accepteret svar
Fra : Vestjyden

Modtaget 210 point
Dato : 25-11-02 16:17

Jeg har selv prøvet at tømme en tank på en HP850'er. Jeg fandt ud af, at det var lettere at købe en ny via en pc-forhandler til et par hundrede kr., men det kan jo være reservedelen er dyrere til din printer ...

Du kan garanteret godt tømme tanken. Hvor tanken sidder kan du jo selv konstatere ved at tage dækslet af ... men det kræver sikkert mindst en 'torx'-skruetrækker + 'evnen' til at finde ud af hvordan den er 'klipset' sammen. I øvrigt kan du kun få printeren til at virke (teste) uden dæksel, hvis du manuelt afbryder, den 'kontakt', der sidder på printpladen (eller øverst på printeren).

Du skal være meget omhyggelig med at afmontere dækslet. Tanken sidder i højre side på en HP'er. Det er svært at få den på igen, da de tandhjul, der får 'rensemekanismen' til at køre rundt skal 'falde i hak' på det rigtige sted. Forsøg dig frem. Men pas på: Plastic knækker let, og så er hele arbejdet spildt.

Rensningen foregår med varmt sulfovand i en spand (brug en gammel spand) - læg den evt i blød natten over.

Godkendelse af svar
Fra : musemor

Dato : 26-11-02 16:42

Tak for svaret.
Jeg har haft skillet den ad, men kunne ikke finde tanken.
Men der er en masse tandhjul og fjedre som du beskriver til højre på printeren. Så det er nok der den er.
Jeg vil prøve at kikke lidt mere i den side.
Men jeg er nu ved at tvivle meget på, om jeg så kan få det hele på plads igen.
Jeg går lige i tænkebox,men tak for svaret
Musemor

Kommentar
Fra : Hankdk

Dato : 19-09-04 10:26

Hej.
Jeg havde samme problem med min BJC 6100 printer, jeg ved godt det er længe siden i har haft jeres indlæg, men det kunne jo være der var andre der havde problemet. Canon printere har en "tank" der består af nogle store stykker filt, der er gemt i bunden.
De skal enten skiftes, eller man kan lægge dem i en gammel spand vand med klorin natten over, og lade dem tørre et par dage, derefter skal hele printeren samles igen, for mig, der ellers er fiks på fingrene, tog det godt 5 timer at adskille
printeren, og 1/2 time for at samle den igen, jeg må indrømme at næste gang køber jeg en ny printer, det er nemmere og billigere.