/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
min runner er død
Fra : madglad
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 02-03-06 12:41

den kørte som den skulle men så gik den total død
lige som hvis man trak tændrørshætten af.
jeg har skiftet tændrør og tændrørshætten og tændspolen men der kommer ingen
gnist.
er der andet jeg kan prøve eller er det afsted til mekanikeren til en formue
i timen
er der nogen der har et par gode råd til min gamle gilera runner fra 98
jeg har ikke haft problemer med den før og den kører/kørte som en drøm.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-03-06 12:45

Du må komme med flere oplysninger for at kunne få kvalificeret hjælp. Kan motoren drejes rundt? er der tænding ?osv.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-03-06 15:08

hehe, transor.
Selvfølgelig drejer den rundt, og han har lige sagt at der ingen gnist er.

Jeg tror det er en ledning som er rustet over, og knækket.
Prøv at gå hele ledningsnettet igennem.
Helt fra svinghjulet og ned til tændrøret.

Kommentar
Fra : tartra00

Dato : 02-03-06 15:16

det kan også være fra tændingen at der ikke er forbindelse mere... tjeck det hvis det nede ved motoren er iorden

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-03-06 15:20

Du har prøvet at holde tændtørsledningsenden ca 1/2 cm fra stel, med nøglen drejet og bremsehåndtag trukket, medens du starter?
Øjensynlig er det pickuppen som du ser her til højre, der er stået af:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=665341082&n=1709664876&pn=1709665308
Eller stikkene til Lade/spændingsregulator eller selve Lade/spændingsregulatoren:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=665341082&n=1709664898&pn=1709665445
Den sidder normalt bag frontskjoldet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 02-03-06 16:46

der kommer 3 ledninger nede fra motoren der går op i tændspolen .dem må man kunne måle på(med hva for en måler) om de leverer strøm. hvis der ikke kommer noget strøm der fra så har jeg vel et problem.
ps min bil er også i stykker øv øv

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 200 point
Dato : 02-03-06 19:54

jeg ville skille tændingen ad, den inde ved svinghjulet og se om noget ser forkert ud.
knækket, rustet eller på anden måde forkert.

Godkendelse af svar
Fra : madglad

Dato : 20-03-06 22:54

Tak for svaret NoShyGuy.