/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke slette fil på desktop
Fra : sp4nker
Vist : 439 gange
50 point
Dato : 01-03-06 17:11

Hi alle.
Jeg har den følgende problem: For nogle dage siden fik jeg hentet et .exe fil som jeg så lagde på desktoppet. Kørte instalationen derfra, og fandt ud af det ikke var det jeg søgte. Kørte uninstall og alt blev slettet....undtagen den oprindelige fil. Den kan jeg bare ikke slette. Der står at et andet bruger eller program, bruger den.
Har kigget i Task Manager, men kan umidelbart ikke finde et process der skulle have noget med filen at gøre!!!!pis irriterende!!!
Kan man finde et program der går ind og sletter uønskede filer, eller noget der bedre????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-03-06 17:24

Efter en genstrat burde den kunne slettes.
Eller lav en fil (eks. abc.txt) ved siden af og slet dem begge på een gang.
Hvis den stadig er kørende, så kan du slette den i fejlsikret tilstand (F8 under opstart og vælg fejlsikret tilstand) Det tager lidt tid med at åbne systemet.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 01-03-06 17:36

Har prøvet begge ting....desværre!! HVerken restart eller fejlsikret dur... prøvede også at slette den sammen med flere filer:(

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-03-06 20:22

Du kunne prøve at dowloade CCleaner, det program kan klare det meste
http://www.ccleaner.com/

Med venlig hilsen
iah

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 01-03-06 21:31

Hjalp sq ikke...................................................

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-03-06 21:51

Prøv at få systemet til at vise skjulte filer. (ind i en tilfældig mappe, vælg funktioner -> mappeindstillinger -> vis -> prik i "vis skjulte filer og mapper" -> tryk på knappen [Som aktuel mappe] -> tryk på [OK]

Der ligger muligvis en skjult fil på desktoppen, en "lock-file" der fortæller at filen er i brug.

"Lock-files" er som regel skjulte, og starter med tegnet ~ og resten af filen hedder så, som regel noget der ligner den fil du vil slette.

Slet den skjulte fil først, og dernæst den du oprindeligt ville slette.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-03-06 21:54

Hvis det ikke hjælper - så kan det være en dll der er loaded ind i hukommelsen som holder fast i filen du vil slette. Denne dll skal "unloades" før du får lov til at slette. problemet er blot at finde ud af nøjagtig hvad det er for en dll der er tale om.....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-06 01:14

Dr.Delete kan slette alle filer, her er instuktion:
Citat
You may use Dr. Delete in 3 ways to delete files:

1.Launch it with a command-line argument, like DrDelete "myfile". Dr Delete will start up and place "myfile" in its textbox.

2.Drag a file into Dr. Delete's icon / or Open With dr. delete. Does the same as #1.

3.Open up Dr. Delete, Type in a filename (or use Browse ), then click Delete.
Note: Dr. Delete will first attempt to delete the file without rebooting. Just to be safe . If it figures out it couldn't, it schedules the file to be deleted on reboot, but it does NOT (that's NOT) reboot for you!
hent progammet her: http://www.docsdownloads.com/download/DD.zip

Godkendelse af svar
Fra : sp4nker

Dato : 02-03-06 07:55

Tak for svaret o.v.n..d virkede fandme.