/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Deling af tvkort
Fra : lennert1986
Vist : 624 gange
200 point
Dato : 01-03-06 00:39

Hej.. Jeg vil høre efter om der er nogen der kender en måde, hvorpå man kan dele sig tvkort i den ene pc, og så kunne se det på en anden pc over netværk..

Kan man dele sin hardware evt? Det ville jo være fint hvis man kunne få et script til en webside så kan kunne gå ind der og se live.. og sammentidigt skifte kanal osv..

Det er kun til hjemmebrug.. er bag router så det bliver ikke sendt ud.. Ville gerne kunne se tv på bærbaren..

Men jeg ser frem til nogen som har en kanon løsning..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-03-06 07:14

Hej lennert1986
Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med dit TV kort (PCTV), men med dette kort kan det lade sig gøre http://www.tweak.dk/tests2.php?id=381
Citat
Dette nye kort har noget jeg ikke har set før nemlig tv deling over lokalnet. Det vil sige man kan have en pc med tv-kort i, og så kan man dele dette over nettet, med andre på netværket.

Point of View NVTV Tuner Card og prisen... uha 1.054,-
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-03-06 07:15

Ups... glemte linket til EDB Priser om Point of View NVTV Tuner Card
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86479

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 01-03-06 10:00

Ikke lige min interesse at spytte penge i et nyt kort da jeg lige har købt et..

Men jeg vil ha svar på om det kan lade sig gøre eller ej at dele det..

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-03-06 10:04

Generelt så er svaret nej... hvis dit kort ikke er til det
Det var måske en rigtig god idé om du fortalte hvilket PCTV kort du har investeret i

Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 01-03-06 10:08

Det er så nemt at skrive at det ikke kan lade sig gøre.. men tror faktisk jeg har fundet et et program der kan lade sig gøre!

Det er et northQ 6400 vist.. det er internt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-03-06 10:21

Du skal nok ind på tankegangen "emulator", du kan prøve at gennemse
http://www.google.dk/search?hl=da&q=TV+kort+emulator&meta=
Jeg søger videre... men jeg tror ikke på vi finder en løsning, ikke når et forum eller en "kender" udtaler som i citatet i mit første indslag.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-03-06 10:23
Kommentar
Fra : lennert1986

Dato : 01-03-06 12:51

Det er lykkedes mig at finde.. fandt et program der hedder e-TVPlayer og e-TVStation

Der kan man styre det tvkortet osv

Annuller spørgsmålet
Fra : lennert1986

Dato : 01-03-06 12:53

Jeg fandt selv svaret og dermed annullerer jeg spørgsmålet:)